neděle 25. května 2014

MŮJ PRVNÍ CHEESECAKE

S Aničkou jsme se rozhodly, že upečeme něco ke kafíčku...protože jsme nebyly  na chalupě nebylo těžké dojít nakoupit, co jsme potřebovaly..
Já rozhodla, že zkusím poprvé cheesecake...

Koupily jsme sušenky Lotus, které mají karamelovou příchuť.
použila jsem 1mascarpone a 1 a půl měkkého tvarohu
V receptu je doba pečení, ale moje trouba ho dělala dobrých 50 minut(mám elektrickou)
10 minut na 200°; a 40 minut na 110°;pak jsem nechala v pootevřené troubě dojít...
Dopadl výborně a všichni jsme si pochutnali...

Tady je recept, abych na něj nezapomněla:o)

Suroviny:

250 g BeBe sušenek
125 g másla
600 g krémového sýra (Lučina, žervé, smetanový sýr, tučný měkký tvaroh, ricotta, mascarpone, pomazánkové máslo - nebo jejich kombinace)
250 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
1 lžička citrónové šťávy
3 vejce + 1 žloutek
2x 250 g zakysané smetany (jedna na potření hotového moučníku)

Postup přípravy receptu

V robotu podrtíme sušenky, přidáme změklé máslo a vytvoříme kompaktní hmotu. (Jde to i ručně - v mikrotenovém šáčku sušenky drtíme válečkem nebo paličkou na maso.)
Hmotu upěchujeme na dno kulaté otevírací dortové formy, které jsme vyložili pečícím papírem. Celou formu je potřeba dokonale vytřít máslem.
Podklad dáme do ledničky, troubu rozehřejeme na 200°C a připravíme krém.
Smetanový sýr ušleháme dohladka, přidáme cukr, opět zašleháme a stejně zapracujeme i ostatní suroviny - tedy zakysanou smetanu (250 g) a citrónovou šťávu. Vajíčka a žloutek vmícháme na závěr, jedno po druhém a krém nalijeme na sušenkový podklad. Necháme 5 minut stát v pokojové teplotě a vložíme do trouby. Po deseti minutách snížíme teplotu na 110°C a pečeme dalších 20 minut. Troubu po celou dobu neotvíráme!
Vypneme troubu, pootevřeme dvířka (pokud mají tendenci se zavírat, strčíme mezi ně a sporák vařečku) a necháme dort asi dvě hodiny pozvolna vychládat.
Vychladlý zakryjeme alobalem a uložíme do ledničky do druhého dne.
Před podáváním potřeme povrch zakysanou smetanou prošlehanou se lžící moučkového cukru a lžičkou citrónové šťávy.

a takhle nějak vypadal..udělala jsem na něj přeliv z lesního ovoce...mňam!:o)
a doplnila zakysanou smetanou..





už mi je jasné, že v tomto případě poprvé není naposledy!
Krásný den všem!
Inka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.