sobota 3. května 2014

PAMPELIŠKOVÝ MED

Tak jsme se pustily s Aničkou do pampeliškového medu..
Rozhodly jsme se po tom, co manžel vyjel s traktůrkem sekat naši louku u chalupy..
Louka zářila žlutě - byla celá pampelišková...
byl by to hřích něco s tou žlutou krásou neudělat...
Navíc zabavit Aničku je velmi snadné a tak vzala košíček a šla trhat...pampelišek mělo být 400 
..tak měla co dělat:o))


Jakmile je Anička natrhala, což byla nejdůležitější práce, tak jsme pampelišky naházely do vany a pořádně vypraly, aby se zbavily těch černých broučků..
Pak jsme prostudovaly recept a zjistily, že nám všechno chybí, jak citrony, tak i cukr krystal..a tak jsme jely na nákup...
Anička se moc těšila, protože jsme se jeli podívat i do velikého zahradnictví, kde jsem potřebovala dokoupit kytičky do truhlíků..Z těšení moc nebylo, protože hned na začátku cesty Anička usnula a tak manžel Aničku v autě hlídal a já vybírala kytičky..možná dobře, že nešel a neviděl ceny:o))...
Ale já byla bezradná, jakmile jsem v zahradnictví nevím, co dříve...tolik krásných sazenic..miluju bylinky a těch tam měli tolik, že jsem nevěděla co dřív...naštěstí to zachránil rozum..Vím, že každé léto trávíme víc než půl prázdnin mimo republiku a že se pořádně nemá kdo o kytičky starat a tak pokud mi to zvadne a uschne(pokud bude teplé léto, se to stát může) tak nebudu tolik smutná...
Pak jsem v obchodě dokoupila zbylé ingredience na pampeliškový med...
Manželovi jsem také udělala velikou radost..měli jeho oblíbenou belgickou čokoládu s mandlemi..tak jsem mu udělala zásobu:o) Je to čokoláda obří , váží půl kilogramu...ale je vážně úplně čokoládová:o)


Když jsme přijeli, 
tak jsme se pustily s Aničkou(která prospala celý náš výlet) do přípravy medu..
Všechny vyprané pampelišky jsme naskládaly do hrnce, přidaly jsme 2 litry vody, 
nakrájely jsme 2 citrony a daly vařit...vypadalo to asi takhle..



pak jsme přivedly do varu a 15 minut vařily..
pak to musí odpočívat do druhého dne..
Pokračování za 24 hodin: 
Pampelišky jsme scedily:


Přidaly jsme skoro 2 kila cukru krystalu ..
a teď ještě asi hodinu a půl vařit..občas promíchat...a uvidíme:o))
Venku je zima, tak se medík dělá na kamnech, ve kterých praská dřevo....
po chalupě to příjemně medově voní...
tak jsme natěšené a zvědavé, jak to dopadne...
.........................
Tak jsme vařily a vařily a nic:o))..přendaly jsme to na sporák a pak to začalo..
krásně se to zabarvovalo a houstlo...
připravily jsme si asi 10 skleniček a nakonec byly jen 4 a 1 malá...


není to úplně moc husté,ale myslím, že to při vychladnutí ještě zhoustne...


tak jsme to ještě dozdobily, aby každý věděl, kdo ten náš medíček dělal:o))


Mňam.
přejeme krásný den...
Inka a Anička

 PS: Jestli bude výborný, tak si příští týden dáme REPETE :o). Teď jsme si do domácí pekárny zadělaly spolu s Aničkou na buchty...tak další náš příspěvek bude buchtový:o)))







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.