středa 4. března 2015

BÁSEŇ

KTERÁ MĚ DOSTALA!
Na naší škole každoročně probíhá školní kolo recitační soutěže.
Před ním v každé třídě bývají i třídní kola, 
kde se vždycky zvolí 3 soutěžící, kteří jsou nominováni do školního kola.
Nejinak je to i v mé třídě.
Před 5 lety ( to vím přesně a nikdy na to nezapomenu)
probíhalo tehdy u mých prvňáčků třídní kolo.
Pro zdůraznění  zážitku vždycky žáci,tak jak to bývá, jdou před lavice,
zjedná se náležitý klid
a žáček se ukloní a spustí.
Ano, přesně tak to tehdy bylo.
Žákyně,
budu jí tady říkat třeba Blaženka se uklonila a spustila:
--
Eskymák
----
Eskymák, Eskymačce na to mák,
Ona zmírá velkou touhou,
milovat se chvíli pouhou.
Ani si však nevrzla,
svlíkla se a umrzla.
---
Následovala opět úklona..
a
potlesk dětí 
--
 já pomalu ležela pod stolem!
slzela jsem, to se nedalo:o)
---
Děti v první třídě nereagovaly na obsah,
líbil se jim projev.¨
Blaženka to zvládla s bravurou..
--
" Kdože tě naučil tu básničku?"ptala jsem se..
Blaženka zčervenala a řekla, že se básničku zapomněla naučit 
a že jí tuhle naučil tatínek po cestě autem.
--
Musím napsat, že nikdy mě ještě žádná báseň tak nerozesmála.
Hned jsem si ji poznamenala 
a mám ji ve svém šuplíku dodnes.
Tatínek se mi omlouval, že si na jinou nevzpomněl
a tak jsme se díky básničce bavili ještě hodně dlouho..
Byla použita i jako kulturní vložka o třídních schůzkách:o)).
---
Letos žádná taková pěkná nebyla,
přestože má právě tento tatínek u mně ve třídě svého synka..
--
Pravda, vybrali také zajímavou básničku
od Jiřího Žáčka..
nebudu v ní hledat žádné dvojsmysly..ale zajímavá je..

Jen první sloku:

Haló, pane malíři,
namalujte Prahu!
Namalujte Hradčany
na protějším svahu.
Potěšte nás obrázkem,
i kdyby byl malovaný ocáskem..

( jak maluje malíř ocáskem?)
:o)
Přeji krásný večer
a snad Vás má chvilka poezie pobavila.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.