.....:o) VÍTEJTE !

.....:o) VÍTEJTE !

neděle 18. října 2015

RECEPT NA KOLÁČKY

Čtu si tu komentáře a moc se červenám:o)..
ještě nekončím, dnes udělám ještě  ty vázané:o)..
Recept si napíšu sem, protože člověk neví, kdy se mu hodí
a rozhodně si myslím, že by z tohoto těsta byly výborné
i větší koláče, které normálně dělám jen kynuté.
..
Tak tedy:
1/2 kg hladké mouky
250 g másla( může být půl másla a půl hery)
špetka soli
1 prášek do pečiva
2 celá vejce
Kvásek - teplé mléko, 42 g droždí a kostka cukru ( lžička)
Po vzejití kvásku vše zpracovat ve vláčné těsto.
Musí se hned zpracovávat, aby nenakynulo.
Jelikož jsem dělala sama
a v bytě bylo teplo, vždy jsem kus dala do chladničky,
aby nenakynulo.
Určitě by to šlo umíchat i v domácí pekárně,
ale tu já mám na chalupě, takže jsem hnětala ručně.
Nedalo to však moc práce.
Šlo to opravdu dobře.
Dělala jsem těsto vždy jen z půl kila, 
proto to šlo snáz.
( ale 3x:o)
...
Koláčky jsem pekla v troubě na 180°C. 
..........
Připravila jsem si ještě půl másla 125 g, rozpustila ho,
 přidala do rozpuštěného másla rum a trošku mléka.
Jakmile se koláčky upekly,tak jsem je namočila do rumového mléka
a obalila v moučkovém cukru.
.........
Tak těmto se u nás říká šimlové:o)
Spojení tvarohové náplně s mákem..
...........
Poslala bych je nejradši taťkovi do nebe..
škoda, že nemám adresu..
Tak ráda bych rodiče měla tady.
Myslím, že by mamka na mě byla pyšná..
........
Krásný den Všem
Inka