pátek 1. ledna 2016

SILVESTR

Poslední den v roce
je pro mě dnem veselým i smutným..
žiju přítomností,
ale navracím se i do minulosti.
To, když vzpomínám na neskutečně krásné Silvestry,
které jsem zažívala s mými rodiči.
Moje mamka i já jsme totiž slavily narozeniny
ve stejný den, v silvestrovský den!
Ona i já jsme asi i proto veselé nátury
a na každého Silvestra se v našem domě ozýval smích 
a byla všudypřítomná radost.
Sešli se u nás vždycky všichni příbuzní
a byl nás plný dům..
Plný dům starších - tet a strejdů
a plný dům nás dětí..
bratranců a sestřenic..
U nás to na Silvestra vždycky žilo!
Nějak to kouzlo Silvestrů zmizelo..
Zmizelo potom, co mamka zemřela..
A pro mě je Silvestr i velkou vzpomínkou na ni..
Každoročně si neskutečně uvědomuji,
jak moc mi už 28 let chybí..
a mísí se ve mně smutek, společně s radostí z přítomnosti
a z očekávání nové budoucnosti..
Na závěr roku si také tak nějak v sobě dělám pořádek,
bilancuji,
co se povedlo, podařilo,
co se naopak tak nějak " podělalo".
--------
Je věc, o které jsem tu nepsala,
protože jí ani sama vlastně vůbec nerozumím
a nechápu ..možná se někdy rozepíšu,
ale vlastně ani nevím o čem bych psala...
Jen mi je určitých věcí líto,
ale to já nezměním..
 V
ím jedno, že lidé by nahlas měli říkat věci, které si opravdu sami myslí,
a ne to, co si myslí, že by chtěli slyšet ostatní!
Možná pak by nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním...
--------
Myslím, že ale každý rok, který člověk přežije ve zdraví
a jeho nejbližší jsou také zdraví,
tak je vlastně rokem dobrým..
a tak musím konstatovat, 
že rok 2015 byl rokem skvělým!
---------
Předsevzetí do nového roku si nedávám,
ale letos jsem to malinko porušila..
přála bych si víc navštěvovat lidi, které mám ráda,
víc pečovat o své zdraví, víc chodit, víc sportovat,
pořád se radovat, pořád milovat,
pořád se smát
a mít lidičky kolem sebe,
které mám tolik ráda!
----
A tak vítám nový rok 2016
s úsměvem, se slzou v oku/ jakmile zazní česká hymna, tak totiž bulím/, s radostí,
s pokorou ke každému novému dni v novém kalendáři..
......
Inka





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.