sobota 28. května 2016

MÍLA

Jakmile jsem napsala o Milánkovi,
nedá mi nepokračovat!
Milánek byl velmi aktivní žák
a to doslova ve všem.
Asi po 3 měsících, kdy chodil do 1. třídy jsem si všimla,
že si často pohrává s penězi.
Nosil jich do školy poměrně dost. 
Denně jsem u něj viděla něco kolem 50 korun.
Nic mi do toho není,
ale když byla třídní schůzka,
tak jsem se zeptala maminky,
proč Milánek nosí do školy stále peníze.
Maminka se udivila
a prý, že Milánek žádné peníze nedostává.
Když něco maminka chce, tak mu to koupí 
a v 1. třídě ještě kapesné nedostává.
...
Tak jsme na Milánka uhodily, kdeže bere tyto peníze.
Milánek řekl, že si je vydělává.
...
Jak?
Začalo to jedním obyčejným lízátkem, které přinesl do školy.
Spolužák ho moc chtěl,
a tak mu ho za 10 korun prodal.
...
Naproti školy byl obchod s potravinami
a Milánek zjistil, že za 10 korun se dá koupit lízátek hned 5.
Což taky udělal.
Druhý den děti upozornil, že má lízátka
a že je prodá.
Jedno za 10 korun.
....
A děti kupovaly.
...
V době, kdy jsem upozornila Milánkovu maminku, měl Milánek 
vyděláno už přes 200 korun.
Mezi dětmi se těšil oblibě, protože byl hodný
a komukoli lízátko prodal.
Milánek se stal hned v první třídě podnikatelem.
...
Byl smutný, když jsme mu jeho podnikání  zakázaly.
I děti to nechtěly pochopit.
Mnohé se totiž ještě samy do obchodu nedostaly
a maminky jim odmítaly kupovat lízátka k svačině.
.....
Tím ale Milánkova podnikatelská činnost neskončila.
O tom,
ale zase příště!
:o)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.