středa 20. července 2016

ATLANTSKÝ OCEÁN

 Ležím na pláži a pozoruji to nekonečné množství vody přede mnou..
koukám do korun palem
a nechám se ovívat příjemným větříkem..
Nasávám všudepřítomné teplo
a do kůže nechávám pronikat vitamín D.
Užívám si slunečních paprsků
a vdechuji slaný vzduch..

Nad hlavou mi létají ptáci,
hlavně rackové a pelikáni.
Občas přelétne i orel mořský..
Nevím, kam se koukat víc,
jeden odstín modré přechází do dalšího
a vzájemně se nádherně doplňují..

dělám si zásoby na zimu.
Zásoby tepla, světla,
zásoby vzpomínek,
zásoby úžasných zrakových vjemů ...

Pozoruji oblaka
nádherná scenérie
a jako dítě se v nich snažím nacházet nějakou podobu.
Co chvíli se po nebi prochází želva, krokodýl nebo pluje delfín.
Hledám anděly, ale zatím jsem žádného na nebi neviděla..

fotím si stále stejný a přesto každý den jiný oceán,
to kdybych asi na tu krásu pozapomněla.. 

 Atlantik,
druhý z největších oceánů,
zaujímá asi pětinu zemského povrchu.
Průměrná hloubka je 3 332 metrů
a já jsem ráda, že tady je do oceánu vstup pozvolný 
a já se odvažuji jen tam, kde stačím
a kde vím, že se zase bezpečně vrátím.
......
Když jsme tu byli poprvé, tak jsme si s manželem lehli na lehátko
a nechali se krásně unášet.
Pak jsme měli co dělat, abychom to dokopali zpátky, 
protože nás to pořád táhlo dál.
Od té doby víme, co oceán dokáže 
a držíme se poblíž břehů.
Navíc hrozba žraloků hrozí i tady,
tak neriskujeme. 
....
Původ názvu „Atlantský oceán“ pochází z řecké mytologie. Podle ní byl Atlas obr, který podpíral nebeskou klenbu. Řecké jméno Atlantis thallasa znamená Atlantovo moře.
...
Dívám se na oceán, směrem, kde možná kdysi byla dávná Atlantida
a přemýšlím, zda to je jen mýtus, či opravdu byla..
...
A do té vší krásy čtu stupidní knížku, 
kterou jsem rozečetla
a pomaličku v ní pokračuju..
Někdy napíšu o ní víc..
Zjišťuji, že nemá smysl ani rozečítat další, protože se víc staráme o holky
a ty nám jaksi číst moc nedovolí..
Takže, když mám chvilku pro sebe, 
tak se kochám nejraději právě tím Atlantikem..
...
 K oceánu jezdíme každý den,
střídáme to..
jeden den dopoledne,
druhý odpoledne.
Cesta k oceánu je dlouhá 13 mil.
Pro nás poměrně dálka,
pro Američany coby kamenem dohodil:o).
Bez auta se tu prostě žít nedá!
...
 Prožijte dnes krásný den,
já Vám posílám moc pozdravů z dálky..
Inka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.