úterý 11. října 2016

DO MDLOB

Už jsem vzpamatovaná,
tak píšu:
Začalo to takto:
"Paní učitelko, paní učitelko, pojďte se podívat, co Jan umí?"
Vyučování skončilo, řadíme se k odchodu do šatny.
Jdu se podívat na Jana.
Ten tlačí seč může, oči mu lezou z důlků a je úplně celý rudý.
Okamžitě se mu snažím vysvětlit, že tohle není úplně nejlepší zábava,
že je to nebezpečné.Může prasknout nějaká žilka v oku, v hlavě..
Nedořeknu, protože vedle mě rána!
Poohlédnu napravo 
a hlavou mi proběhne, zase se někdo strčil.
To, co vidím, ale není žádná legrace.
Jirka leží bezvládně na zemi, oči v sloup.
Panebože, co je?
Okamžitě klečím a udílím povely.
Doběhnout pro učitelku vedle.
Připadám si jako ve snu, v blbém snu!
Nohy nahoru
a dělám to, co si učitelka může dovolit jen v této situaci.
Fackuju!
Mžikání očí..
jsem hned vedle umyvadla, ručník, voda..
Paní uklizečka odvádí šokované děti
Jirka se probírá..
dýchá, barva tváře se pomalu mění a
a začíná růžovět..
" Jak se jmenuješ?" slyším se jak říkám..
Odpovídá...
" Počítej do 10!"
Počítá...
"Dívej se mi za rukou"
Reaguje..
Ufff!!!!
Otvírám dokořán okno,chvíli ho nechám ještě ležet s nohama nahoře..
Volám tatínkovi!
Dochází mi nesmyslnost, ale i smysl  toho co se stalo.
Zatímco jeden tlačil a byl celý rudý,
druhý to zkoušel taky,
ovšem s tím rozdílem, že nedýchal.
Odkysličil si mozek!
Tělo zareagovalo po svém!
...
Hlava dobrý, možná bude boule..
dívám se na skříňku, která byla hned vedle
( určitě tam byl jeho anděl).
a i ten můj!
...
Jsem na sebe pyšná, zvládla jsem to,
nezazmatkovala jsem,
dokázala jsem to.
Už ale nikdy více!
Nechci!
...
Tohle je škola , doslovná škola života v praxi..
...
"Paní učitelko, to bude ale poučení pro kluky, 
aby nedělali hlouposti!
Nepřeji si taková poučení!"
...
Mám hodinky, které mi měří tep..
na chytrém telefonu vidím křivku..
12:31 letí závratně nahoru!
...
Jirka odchází s taťkou domů,jedou ještě k lékaři,
aby zjistil, zda je vše v pořádku..
..
Je !
skoro všechno, jen na mě to doléhá..
Hodinu po ...
a já se ještě třesu..
...
Druhý den je Jirka normálně ve škole.
je to velmi chytrý kluk.
A díky Bohu mu to pořád myslí!
...
(jména jsem pozměnila,
ale já už teď vím, že na něj nikdy v životě nezapomenu!)
...
Mějte krásný večer
a ať se Vám toto nikdy nestane..
Inka
:o)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.