pondělí 19. prosince 2016

VE STARÝCH CHALUPÁCH

se mi moc líbilo!
Docela jsem chvílemi uvažovala, 
zda bych takhle nechtěla žít jako kdysi.
Všichni bývali pohromadě,
bez televize.
Všechno v těch chalupách mělo své místo,
nic tam nebylo jakoby navíc.
Vše plnilo svůj účel. 
Měli jen tolik hrnků a talířů,
kolik potřebovali.
Neshromažďovali nadbytečné množství kousků, tak jako já!
Ráno, když se chtěli obléknout nestáli před přeplněnou skříní
a nemuseli zvažovat, co si zrovna vzít na sebe.
Neřešili jestli budou doplácet za elektriku
či plyn.
Ty chalupy byly dokonale zařízené.
Do jedné místnosti se jim vešlo vše potřebné.


a ty martinské husičky:o)


 nádherné nádobí!


a kolik se jich sešlo na přástkách



a četlo se,
spalo na peci







 svatá Lucie,
byl prý převlečený muž,
který chodil po staveních a kontroloval,
zda je všude pečlivě uklizeno.
Měl bílé pírko a nůž 
a tím vyšťourával špínu.
Když našel, musela se hospodyně vykoupit pálenkou.
U mě by se asi ožral.o))))!





a ty duchny v posteli!








zaujaly mě stroky pověšené od stropu.





a do postele se vešli oba..

  a ty zásoby..ach!



 To byla výbava, panečku!






A tady jsem pochopila výrok
Smrádek, ale teploučko.
Takový čeledín totiž spal přímo nad prasečím chlívkem!


Jenže, kdybych žila v takové chaloupce,
za starých časů,
nemohla bych všechnu tuhle krásu s Vámi sdílet!
...
Přesto i v dnešní době zkuste oživit Vánoce starými zvyky.
My budeme odlévat olovo,
pouštět lodičky ze skořápek
a určitě nezapomeneme rozkrojit jablíčko.
...
A co Vy?
...
Mějte moc krásný den.
Inka
💓

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.