čtvrtek 26. dubna 2018

MATURITA

Pokračuji ve vzpomínání na má studijní léta.
Minule jsem psala tady:
Čtvrtý - maturitní ročník
byl pořád ve znamení lásky,
ačkoli byl narušen vidinou maturity 
a ověřováním znalostí.
Jak už jsem psala, tak jsem chodila se spolužákem,
( mým manželem)
který se dobře učil a já do té doby ne.
Jak už jsem psala, tak mi to bylo hloupý se neučit,
a tak jsem se začala.

Byla jsem ale taky v té době zamilovaná až po uši
a užívali jsme si života plnými doušky.
...
Standa měl velmi " moderní " maminku,
která měla pro nás pochopení:o).
Každou středu mívala logopedii
a vždy nás upozornila, že byt je volný 
a budeme mít klid.
V tu dobu měl manželův táta školu.
Užívali jsme si své středy:o).
...
Já o středách doma samozřejmě neřekla
a jako důvod jezdit domů pozdě,
jsem udala chemická praktika.
...
Nikdy nezapomenu na třídní schůzku,
kdy moje mamka přijela domů
a zeptala se mě, jak se mi líbí chemická praktika.
Jak já se styděla.
...
Standova mamka si k ní totiž o třídní schůzce sedla
a vylíčila jí, jak nám nechává prostor
a jak je to jistě lepší než abychom někde venku na mezi...
....
Standův táta se to také dozvěděl zanedlouho :o) ,
 to když se nečekaně vrátil domů ze školy
a přistihl nás..
...
Bylo to krásné období..
a i to učení mi začalo jít.
Seděla jsem vedle spolužačky Evy, 
která mě také hnala vpřed s učením
a ono se to zlepšovalo.
...
Myslím, že ještě pár let střední školy 
a končila jsem se samými..
...
Maturita na sebe nedala dlouho čekat.
Šprtala jsem!
Dodnes si pamatuji, že ze mě Standa šílel.
Já znala všechny spisovatele,
věděla jsem naprosto přesně, kdy a kde se narodili,
ale jejich díla se mi šíleně motala dohromady.
...
Maturovala jsem ve čtvrtek odpoledne.
Ještě ráno mě Standa zkoušel 
a hustil do mě všechny "buřiče".
A já si je odpoledne vytáhla!
...
Nebudu vás napínat,
odmaturovala jsem,
ale chlubit se tím nebudu:o)!
...
Jak už jsem psala, tak jsem toužila býti učitelkou.
Známky tehdy neodpovídaly tomu, že bych zvládla přijímačky na vysokou.
Zkusila jsem tedy jít jen na pedagogickou nástavbu do Berouna.
Neuspěla jsem.
...
Tím skončilo moje první studijní období.
...
Měla jsem ale veliké štěstí,
že jsem mohla začít od září pracovat v mateřské škole.
...
Standa dělal přijímačky na medicínu do Prahy.
Také neuspěl. 
Nakonec byl přijat na medicínu na Slovensko do Martina.
....
Od září já nastoupila
a v říjnu nastalo naše veliké první odloučení.
...
A jak to bylo dál?
To zase někdy příště!
Inka
💓

zdroj Google



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.