středa 5. října 2016

ZÁDA

Moje maminka mně celé dětství neustále upozorňovala,
ať nemám holá záda,
ať nosím košilku
(což jsem nikdy nedělala),
a tak nevím, zda už došlo na její slova:
"Počkej, až budeš stará,
tak tě budou bolet záda!"
...
Bolí!
Už od neděle a pořádně!
Nevím, zda je příčinou chybějící košilka
nebo skříňka,
kterou se můj manžel rozhodl v sobotu opravit.
..
Jednalo se o skříňku na chalupě,
skříňku nad kuchyňskou linkou,
velkou, těžkou a vysoko pověšenou.
Pravdou je, že po letech se postupně nějak sunula
a už na první pohled se zdálo,
že je trochu na šikmo.
..
Manžel si vybral dobu, kdy jsme byly na chalupě jen dvě " slabé" ženy.
" Slabé" píši v úvozovkách, protože se to týká pouze síly.
( já tlustá jsem a mamka se Tlustá jmenuje:o))).
Přesto už jen sundat skříňku byl úkol nadlidský.
My dvě jsme funěly
a bály se, že to na nás spadne.
Povedlo se a skříňka ležela na zemi.
..
Nebudu to prodlužovat, 
skříňka několikrát putovala ze země na stěnu
a zpátky.
Pořád to nesedělo, 
buď byly šrouby krátké nebo praskly
Nahoru, dolů..
UFFF!
...
Došlo to tak daleko, že jsme začaly prosit mého muže,
aby toho nechal,
že chci koupit klidně klasickou kuchyňskou linku,
ať už tuto skříňku tam nedává!
Ale chyba lávky!
Jakmile si můj muž něco umane, 
tak to dělá tak dlouho dokud to nedodělá!
Je to stejně trochu na šikmo,
ale skříňka visí!
Hurá!
ilustrační foto skříňky

...
Od neděle chodím v předklonu.
Bolest v plotýnce, která mi vystřeluje do nohy.
Zítra máme kuželky,
tak buď to rozhýbu
nebo se už ani nehnu:o(.
Na tanečky zítra nejdu, naštěstí..
...
Držte mi palce,
ať to přejde..
....
PS: Kdo ví, jak se cítí člověk, kterého bolí záda?
Někdo neví?
Já se například cítím nejméně o 20 let starší!
Možná i naše Máňa ve svých 100 letech se cítila lépe.
Omezení hybnosti je vážně nejen bolestivé,
ale i hodně omezující!
(.....a stresující....třeba na WC:o))))..



citace:
Bederní ústřel („houser“) si přivodíme obvykle zvednutím těžkého břemene nebo prudkým pohybem. Často mu předchází větší námaha, prochladnutí nebo viróza. Reflexní stah svalů nás uvede do předkloněné a lehce vybočené polohy, dobře známé z veseloher. Bohužel je nesmírně bolestivá a většinou brání postiženým v jakémkoliv pohybu, utrpením je i kýchnutí nebo pobyt na záchodě.
zdroj ireceptar.cz



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.