pondělí 12. února 2024

PONDĚLNÍ KVĚTINOVÝ



Věděli jste, že do Evropy se hyacint dostal z Asie už v 17. století? Tenkrát se ale za jeho cibulky platilo zlatem, byl velmi vzácný, koupit si ho mohli jen ti největší boháči. Dnes ho během zimy a brzkého jara rozkvetlý pořídíte za pár korun v květinářství nebo ve většině supermarketů. 

Tak tyto první věty věty příspěvku jsem si vypůjčila na stránkách
https://abecedazahrady.dama.cz/
....
Je to pravda, 
spousta radosti za pár kaček.
A dělá mi radost už 14 dní.
Cibulky jsem nasadila do vázy,
kde jsem v zimě měla amaryllis.
A růžová barva dělá svět kolem alespoň trochu růžovým, 
protože počasí nic moc hezkého nevěstí.
...
Zjistila jsem, že jsou dny,
kdy vlastně nestačíme ani roztáhnout závěsy.
Ráno za tmy a večer domů také za tmy.
...
Bude určitě líp 
a já už se nemůžu dočkat,
až bude jaro!
To na mě působí jako ten největší lék!
Doufám, že i letos to bude platit
a ten " hnusný, přetrvávající kašel"
odejde s hezkým počasím.
...
Mějte krásné dny.
Vaše 
Inka
💓
 

9 komentářů:

  1. Už se také těším na jaro a určitě bude lépe. MARIE

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní12/2/24 20:57

    Lezarts
    Už ho všichni vyhlížíme :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné. Já měla tři modré, ale už jsou odkvetlé a čekají na přesazení do zahrádky na chalupě.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Inko, různé cibuloviny mi dělají radost od Vánoc. Ráda pozoruji ten vývoj!
    A jsem moc ráda, že se vrátilo květinové pondělí!
    Moc tě zdravím a přeji jen zdravé dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Hyacinty mám taky ráda. Líbí se mi ve všech barvách.
    Taky se už těším na jaro, kdo by ne, že ?
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní15/2/24 06:27

    Vše nejlepší k dnešní u svátku 💐🥂
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Inko, moc pěkné a i já se nemůžu dočkat jara. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Hyacinty mám také moc ráda. A ta jejich omamná vůně.....

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.