sobota 2. března 2024

ŠKOLNÍ PERLIČKY

 To, že jsem učitelka jste se dočetli  již v minulém příspěvku,

To, že nejen dětem se dějí trapasy, se dozvíte právě teď.

Ono se vlastně vůbec nejedná o školní perličku,

protože to, co se kdysi povedlo mně,

je hotový skvost!

Perla jako hrom :o))..

Blížící zápis do prvních tříd mi tuto příhodu zase připomněl.

....

Onehdy zápis probíhal, tak já má být.

K nám do tříd, společně s dětmi chodí i rodiče

a já vždy zahajuji stejným rituálem, tudíž přivítáním rodičů

a budoucího školáčka.

Nejinak tomu bylo i ten osudný den. 

Ve dveřích jsem zahlédla malé děvčátko, 

jehož bráška již k nám do školy chodil.

Jeho příjmení přímo volalo po přivítání  originálním.

A tak jsem je uvítala se slovy:

Pojďte dál, už tady po vás toužím!

Mně se tak to vaše příjmení líbí,  dodala jsem.

Poté jsem tatínka, který malou holčičku doprovázel, odkázala na místo, 

odkud mohl sledovat celé dění.

...

Zápis u nás probíhá tak, že děti chodí po stanovištích ve třídě.

První stanoviště je povídací stoleček.

Tam zapisujeme, jak se dítě jmenuje, ptáme se, zda ví, kde bydlí, jestli chodí do školky apod.

...

No a na tom stanovišti se to stalo.

Můj první dotaz, respektive odpověď mi vyrazila dech.

Ptala jsem se:

Tak mi hezky ještě jednou řekni, jakpak se jmenuješ.

Jmenuji se................Kouřimská.

Asi jsem špatně rozuměla..

podívám se na list vyplněný tatínkem 

a vtom mi to došlo.

Já si popletla jména.

Bráška holčičky se nejmenoval Toužimský, ale Kouřimský.

Okamžitě mi bylo jasné, proč se tatínek tak začervenal, 

když jsem mu řekla, to co jsem na začátku řekla.

Celou situaci jsem se jala tak nějak vysvětlit,

což bylo asi to nejhorší,

co jsem mohla udělat.

...

V tu chvíli, jak jsem zjistila ten omyl,

jsem se obrátila na tatínka a povídám.

Víte, ona všechna jména končící na - ský, jsou taková hezká.

Tak jsem tomu dala ještě korunu!

Tatínek zrudl docela.

:o)

...

Holčičku jsem pak učila 5 let

 a doteď nevím, co si o mně tatínek myslel.

Já ale vím jistě,

 že tuhle scénku si budu pamatovat navždy,

:o))

Snad jsem vás trošku pobavila.

Mějte krásný den

a užívejte!

💓




4 komentáře:

  1. Inko, dobrýýý :-). Co víc k tomu napsat.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Já tak ráda čtu Vaše příspěvky, hned mám lepší náladu. Děkuji Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní3/3/24 10:17

    Lezarts
    Přímo delikatesní!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jste mě teda pobavila,hned mám krásnější večer.Alena z Jbc

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.