sobota 3. srpna 2019

OCEÁN



Jako dítě jsem byla jen jednou u moře.
Už tehdy mně učarovalo
a to se jednalo o pěkně studené Baltické moře.
Když mi bylo 27 let,
tak jsem poprvé spatřila oceán,
Atlantický oceán,
a láska k němu přetrvává dodnes.
....




Takhle vypadá prababička...
taky by se mi líbilo jednou takhle vypadat ...

Vždycky se moc těším,
až ho opět spatřím
a pak se s ním nemohu rozloučit..
...
Jezdíme k němu tak 5x za týden
a je pokaždé jiný..
...
Klidný, divoký, bouřlivý,
teplý,, studený, ledový,
barvy měnící podle své nálady..



 ...
Miluju ho,
ale zároveň se ho děsím..
...
Dříve měla mamka condominium přímo na Cresceant  Beach
a oceán jsem měli před sebou..
Večer jsme usínali za zvuku mořských vln
a ráno nás oceán probouzel..
Večer jsme sedávali na terase a dívali se do dálky,
pozorovali v dálce rybářské 
i zaoceánské veliké lodě..
Sledovali jsme delfíny,
kdy se vynoří a budou si hrát..
Ocean house
Tak tady jsme dříve bydleli..v rohu nahoře
...
Nyní nemáme oceán přímo před sebou,
ale rozhodně bez něj nezůstáváme.
Jezdíme na tutéž pláž jako kdysi..
jen své děti jsme vyměnili za vnučky
a už se po pláži tak nehoníme jako za mlada.
To jsme nelenili a na pláži jsme si udělali tenisový kurt
a až do večera jsme hráli.
Házeli jsme si
a  Katka dělala jednu hvězdu za druhou.
Obě moje děti oceán taky milují
a určitě nikdy na dětství u něj nezapomenou.

...
jen pro zajímavost:
Atlantický oceán
Jeho název pochází z řecké mytologie
a znamená Atlasovo moře.
(Atlas byl obr, syn Titana lapeta,
Vzbouřil se proti Olympským bohům
a za trest musel držet nebesa.
Když mu Perzeus ukázal hlavu Medúzy, tak poté zkameněl.)
----
Atlantický oceán je druhým největším oceánem.
Jeho průměrná hloubka je 3332 metrů.


 Ráda se sem vracím..
    Mějte se moc krásně..
Inka
💖

2 komentáře:

  1. Inko, to je nádhera! Naprosto chápu tu zamilovanost, která přetrvává...
    Děkuji za info a přeji krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Inko, krása :-) Užívejte si léto :-) Pavla

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.