pondělí 22. dubna 2019

HODY, HODY

doprovody...

Tak....
 a Velikonoce budou za chvíli zase minulostí..
Sluníčko, pohoda, zahrádka, 
co víc si kromě deště přát
( pršet by vážně mělo, ale kdo poručí dešti!)
Radost, 
tak by se dal charakterizovat dnešní den očima mých vnuček.
Od rána natěšené na hodování..
---
( mimochodem na blogu u Haničky jsem se dočetla,
že se u nich říká dyny, dyny..
v životě jsem to neslyšela 
a jsem zase o něco moudřejší..chtěla jsem napsat kometář, 
ale Hani, nešlo mi to.)
...
Takže u nás došlo na hodování..
Vzhůru jsme byli od sedmé hodiny 
a vyčkávali první hodovníky.
Těm se evidentně asi vstávat nechtělo :o).
Sluníčko venku svítilo,
a tak jsem se šla projít kolem chalupy.
Zkontrolovala jsem, 
jak společně s rostlinkami
krásně vyrůstá taky plevel. 
Je ho čím dál tím víc. 
Řekne mi někdo, proč plevelu to sucho nevadí?
...

První koledníci přišli kolem půl 9.
To odcházely hodovat také Anička s Emičkou.
Stejně není nad Velikonoce na vesnici.
To je úplně jiný level :o)!
Vzpomínala jsem  na sebe,
jak jsem si to jako malá užívala..
Ne dlouho, protože další hodovníci na sebe nedali dlouho čekat.
S malými hodovníky přicházeli i taťkové a dědové
a to nezůstalo jen u kraslic..:o)
...
Asi v půl 11 se vrátily vnučky
s rozzářenýma očima..
...
Venku se odpoledne pěkně ochladilo.
Sice svítí slunce,
ale zima je pořádná..
dnes už žádné vysedávání venku nebude..
...
Čeká nás cesta domů
a zítra zase hurá do práce..
Musím do rána vyprázdnit hlavu,
aby se mi do ní vešly všechny zážitky 
mých prvňáčků..
Vám přeji také další hezké dny,
i když už asi i pro vás pracovní
( ale jen 4 :o)..
Mějte se krásně a užívejte!
Vaše 
Inka
💓


5 komentářů:

  1. Inko, krásně jste si Velikonoce užili!
    Přeji klidné úterý! Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Inko, u nás se říká pomlázce dynovačka, takže kluci zpívají tedy dyny,dyny.....:-)
    A holky chodí koledovat - lítovat na Květnou neděli.Takže velikonoční pondělí je to u nás o kolednících rodu mužského. Je zajímavé, jak je to všude jinak a to jsme docela malá zemička.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Inko, tak to jste měli fajn dny.
    U nás, v Plzni, se koleduje Hody, hody, doprovody...... Dřív chodili jen chlapci a děvčata na ně, s obarvenými vajíčky, čekala doma. Poslední roky chodí koledovat i děvčata. Přiznám se, že se mi víc líbí ta původní tradice, kdy to bylo rozdělené. Ale co, na tom život nestojí :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  4. tak v Kostelci nad Orlicí chodí holky koledovat dva týdny před klučičí koledou, a je to také pěkné, jak se ženské sejdou.... poklábosí... nejen ty malé, ale hlavně ty velké...a je to skoro větší přehlídka občerstvení jak o klučičí koledě, protože žádná ženská neodejde z domu jinam, dokud doma vše pořádně nenachystá, a chlapi potom jenom hostí ostatní....pěkné dny..

    OdpovědětVymazat
  5. Inko, měli jste krásné Velikonoce:)
    Já je tentokrát zažila v hotelu a koleda byla fakt parádní.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.