čtvrtek 18. září 2014

LISTOPADOVÝ PŘÍSPĚVEK V ZÁŘÍ


 Každá kytička mně udělá radost..
nejvíc samozřejmě darovaná..
A to tahle samozřejmě není:o)),
Kytky dostávám většinou jen na konci školního roku..

A protože je tomu tak, tak si dělám radost sama:o)
poměrně pravidelně
každý týden si živou květinou ozářím pokoj..



Kdysi jsem měla tuhle květinu spojenou pouze se hřbitovem, 
byla pro mě hřbitovním kvítím.

Dokonce si pamatuji, že když jsem ji kdysi dostala, skoro mě to urazilo:o))
A dnes patří mezi mé oblíbené..


Listopadky je přezdívka pro chryzantémy.

Dala jsem se do pátrání a zjistila:
Domovinou chryzantém je Čína a Japonsko - již zde byly pro svou krásu s oblibou pěstovány. Postupně se rozšířily i dále a nyní se chryzantémy pěstují po celém světě.
V Číně byla chryzantéma velmi ceněna a pokládána za symbol věčného života, v Japonsku považována za květinu hodnou císaře. Její motivy často zdobí tradiční čínský porcelán i textilie, staré japonské obrazy. Podle staré čínské legendy se jeden císař doslechl o květině věčného mládí a rozhodl se ji získat. Měla růst na Dračím ostrově a utrhnout ji mohlo pouze dítě - když tedy dětská výprava s císařem dorazila na Dračí ostrov, nalezli tu krásnou zlatou chryzantému.






Dále jsem se o chryzantémách dozvěděla:

Chryzantémy byly ve staré Číně ceněny nejen pro svou krásu, ale používány i jako léčivé rostliny - květy, listy i kořeny sloužily k přípravě nálevů a odvarů upevňujících zdraví. Užívaly se především při infekcích a horečce, pro posílení jater a zraku. Příznivé účinky má chryzantéma i při vysokém krevním tlaku a cukrovce. Nálev z listů chryzantém, do kterého se přidávají i kvítky, je velmi osvěžující, a můžeme ho vyzkoušet také. Žádné nebezpečí nám nehrozí, chryzantémy jsou opravdu jedlé, a proto i s oblibou používané v gastronomii, například ke zdobení dortů. K dostání jsou nyní i semena takzvané jedlé chryzantémy, asijské speciality, která slouží jako zdravá zelenina na saláty se specifickou, větrově kořenitou chutí.

Přiznám se, že nebýt blogování, vůbec by mě nenapadlo, 
vyhledávat něco o této krásné rostlině..
Jen by mi zdobila byt a dělala mi radost..
teď už vím víc 
a jsem za to ráda..
Přeji Vám krásné dny
a užijte si nadcházející víkend..
Inka 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.