pátek 26. září 2014

OBLÍBENÉ PŘEDMĚTY..

Tentokrát nebude psaní o předmětech jako věcech, ale o předmětech školních..
Samozřejmě  miluji češtinu..
Od první třídy s dětmi rozvíjíme tvořivé psaní
 a já vždycky obdivuji, co děti  všechno dokáží napsat..
Děláme si  sešit, který se jmenuje Naše myšlenky.
 Máme keramickou hlavičku a v ní jsou vložená slova.
 Vždycky vytáhneme slovo a děti mají za úkol napsat, 
co si o tom slově myslí, co o něm vědí, vyjadřují svoje myšlenky...
Slova vymýšlejí děti vždycky na začátku roku..a mohou být jakákoli..
Tak například nad slovem PANENKA, kluci ohrnují nos a vůbec se nechtějí k němu vyjadřovat..
Jejich názory, že to jsou hračky  k ničemu, že je nechápou, proč je vůbec vyrábějí,
 škoda materiálu apod. jsou zajímavé..
To děvčata na autíčka nemají až tak zásadní negativní názory..
Zjistila jsem, že mezi 1. a 3. třídou jsou daleko kritičtější kluci,
 pak se to obrátí a jsou to spíš holčičky.
 Ale to je jen moje pozorování..
Mám ráda čtení, moc ráda dětem i předčítám.
 Zbožňuji knížku od Betty Mc Donaldové - "Paní Láryfáry"...
ta léčí dětské nemoci jako čurbesajdu, ještěchvilkýnu, nimrandu a další...
škoda, že není i pro dospělé, 
třeba by dokázala vyléčit podváděndu, kraďandu , vytunelajdu atd...








a co další předměty?

MATEMATIKA
Od doby, co učím podle profesora Hejného matematiku, tak mám pocit, že jí začínám rozumět..pro mě úplně jiný svět matematiky..ve druhé třídě řešíme logické rovnice a já žasnu, čemu všemu děti rozumí..Uchvátil mě děda Lesoň, řešení pavučin.... děti objevují svět matematiky a dokonce přemýšlí, proč to tak je..a já po letech klasické matematiky(tzv. opotřebovaná učením toho samého)jsem nadšená..

PRVOUKA
Objevování světa kolem nás..co si vyzkoušíme, to lépe pochopíme..
ne vždycky to ale je možné..svět elektroniky, počítačů, interaktivní tabule nám v učení pomáhá...ale tzv. "osahat si " je nenahraditelné..


ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE
kdo neví, tak u nás už nejsou PČ - pracovní činnosti, ale ČSPR - člověk a svět práce..
A VÝTVARNÁ VÝCHOVA
tvoření, jak už nese název mého blogu je moje veliké hobby..
a moc ráda tvořím i s dětmi..




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.