neděle 6. října 2019

VYČISTIT SI HLAVU

Tak zase po delší době na chalupě.
Manžel jde už v pondělí do práce 
a nechal se vlastně kvůli mně uschopnit,
abych mohla zazimovat zahradu.
...
Sobota propršela a dnes je nádherně,
sluníčkově.
Měla bych vytrhat jiřiny,
aby mi cibule nezmrzly,
ale jsem v rozpacích. 
Všechny jiřiny mají teprve teď na květ.
Letos mi jich vykvetlo jen málo
a mrzí mě,
že ostatní už neuvidím kvést..

...
Konečně došlo i na houby,
ale není jich moc.
Jedna bramboračka,
jedna smaženice
a asi 3 zavařené skleničky
na zimu na kulajdu.
Kéž by bylo ještě pěkné počasí a my mohli vyrazit ještě jednou.

...
Psí víno se již krásně barví
a stromy krásně žloutnou.



...
Jdu česat ještě arónii,
která na mě ještě počkala na stromě.
Část dám ještě do mrazáku než je zpracuji
a další naložím do vodky nebo do bílého rumu.
Vloni jsem naložila a letos jsem z ní udělala
výborný aróniový likér.


….
Na zahradě pořád všechno bují
a kvete..
vyrazily nové kopřivy
a já se rozhodla,
že jim dám šanci a příští týden udělám ještě
kopřivový sirup,
sklidím ještě šalvěj,
zbytek máty
a příští týden bude asi sirupový.
...
Vyvětrat si hlavu bylo prima.
Příroda kolem je úžasná
a všemocná..
moje dýně



na šípky se taky chystám :o)


Mějte se moc hezky
a užijte si klidný pohodový nový týden.
Inka
💓

4 komentáře:

  1. Sobota tedy nic moc, ale včera byl nádherný podzimní den. Vidím, že i vy jste si ho užili.
    Inko, přeji pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Sobota byla tedy doslova podzimní, ale včera už to bylo podstatně lepší. Takže pobyt na chatě jste si užili.
    Dýně máš tedy výstavní :-). Aronii na zahradě nemám, ale likér dostávám každý rok od kolegyně louťačky.
    Hezké dny v nadcházejícím týdnu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. V Praze bylo v sobotu fakt hnusně, takže jsme se věnovali probírání vnitřku skříní v ložnici a třídění knížek (nová knihovna - tak když už byly všechny venku...).
    Z aronií dělám něco jako džem nebo klevelu - je to skvělé do jogurtu. Recept mám na blogu, kdybys chtěla vyzkoušet. Ale je pravda, že likér je taky fajn (měla jsem ho od kamarádky)

    OdpovědětVymazat
  4. Inko podzim má i své krásné chvilky..a příští víkend bude snad i tepleji.
    A nádherně je u vás. Krásné podzimní dny ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.