sobota 21. ledna 2023

VLASY

 Nejdřív chci moc poděkovat za to, že moje příspěvky čtete..

Dnes jste mě doslova " nakoply" 

a má múza začíná opět fungovat.

Mám radost, že se smějete

a že vám dokážu zpříjemnit den..

Tak jdu opět na to,

protože i dnešní příspěvek bude stát za to! :o))

Vlasy - ach moje vlasy,

to je kapitola sama pro sebe!!

A byla by to pěkně dlouhá kapitola,

i když mně dlouhé vlasy nikdy nenarostly.

Přitom jsem po nich vždycky moc toužila.

Moje kamarádka Jarka měla právě takové,

jaké jsem si přála já - dlouhé, husté , světlé a vlnité..

Moje byly jemné, kratší, barva jak ( teď mi promiňte to slovo, ale kdysi se to říkalo)

pochcaná sláma a rovné jako hřebíky..

Moje kamarádka Jarka svoje vlasy nesnášela.

Dodnes si pamatuji,  když jsme začaly asi v šestnácti letech chodit na první zábavy,

jak jsem na ni čekávala než si vyžehlila vlasy žehličkou na žehlícím prkně.

Já zase doma kroutila vlasy na kulmu,

aby byly naopak zvlněné..

A tak to bývá, každý chce právě to,

co zrovna nemá..

...

Ještě zdaleka nekončím.. můj příběh vlastně začíná..

Nastává období mých trvalých...

Ano, ano, neminulo mě to ...

U nás na vesnici byla právě vyučená kadeřnice

a ta podle mého na nás zkoušela svůj kadeřnický talent.

Nechtěla bych jí křivdit, 

ale všechny, co jsme podlehly jejímu umu

jsme o kvalitu svých vlastních vlasů přišly.

( u mě se teda o kvalitě nedalo mluvit ani předtím :o)

...

Nevím, jestli to někdo znáte, 

ale kdo si dal trvalou, tak by si nějaký čas neměl mýt hlavu..

Já si ji myla okamžitě jak jsem přišla domů,

protože při pohledu do zrcadla jsem šla do mdlob.

Z trvalé se vzápětí stala " krepatá",

ale pořád jsem si připadala hezčí než po právě prodělaném kadeřnickém zákroku.

...

Dodnes mi není vůbec jasné,

proč jsem tuhle proceduru podstupovala s pravidelností nejméně 3x do roka.

...

Ani po svatbě tomu nebylo jinak

až na rozdíl,

že mě manželova maminka poslala k jiné,

zaručeně lepší a zkušenější kadeřnici.

...

Možná jsem to tu už někdy psala,

ale zážitek to byl jako hrom!

První co se stalo, bylo to,

že se kolem mě postavily všechny kadeřnice 

a hodnotily mou kvalitu nekvalitních vlasů..

...

Zkušená kadeřnice se jala všechno napravit 

a dopadlo to tak,

že kromě spálené pokožky hlavy,

jsem měla i spálené boltce uší.

...

Doma jsem si okamžitě opět umyla hlavu..

...

Řekne mi někdo, proč to bylo módní??

...

Naštěstí období trvalých skončilo 

a trvalo hodně dlouho než se mi vlasy " zahojily"..

Bohužel nikdy jsem neměla tu vytouženou hřívu hustých vlasů.

To jsem teď narychlo našla ve starém albumu..já - ovečka

..

Výhodou ale je, že mi vlasy rychle schnou :o))..

Člověk si má najít nějaká pozitiva..

Z "pochcané" slámy se za ty roky ze mě stala blondýna.

( všimněte si, že tentokrát jsem k blondýně přirovnání vynechala :o)) - úmyslně!)

....

Nyní se teprve dostanu k pointě mého příběhu..

To co mi nebylo dáno do vínku,

krásné husté vlasy,

se dá v dnešní době krásně nahradit..

Takže když potřebuji rychle vlasy, víc vlasů,

tak si nasadím gumičku - drdol :o).


Je to taková rychlá úprava vlasů

a přiznám se, že ji nejvíc používám doma o víkendu.

Nejinak tomu bylo, 

když u mě spala naše vnučka Ellie..

Večer, když už spala, jsem si gumičku sundala

a usnula jsem.

Ráno mě Ellinka vzbudila a její první slova byla:

" Babičko, ty nemáš vlasy!" A ukazovala na gumičku na nočním stolku.

Vůbec nemohla pochopit, že prostě babička má odkládací vlasy.

Jen ať si zvyká,

za čas by to mohly být i zuby :o)..

....

A víte co mě těší?

Že snad nikdo po mně ty moje vlasy nezdědil..

Občas také přemýšlím, kdyby neexistovala trvalá ondulace,

zda by nebyly lepší..

¨¨

Ale co, jsou moje, patří ke mně

a vzala jsem je na milost!

....

Mějte se moc hezky a užijte si krásný víkend..

Já už mám v hlavě další příspěvek..

A těším se, jak se o něj s vámi podělím..

Vaše 

Inka

💓

10 komentářů:

  1. Inko, s každým tvým příspěvkem si uvědomuji, jak moc si mi chyběla.
    Tohle není zase až tak k smíchu, ale ze života. Vlasy jsou pro ženskou prostě důležité, většinou chce mít každá takové, jaké nemá. Mám taky hodně jemné vlasy, ale mám jich dost. Když jsem po covidu viděla neustále plný kartáč, začala jsem trochu panikařit, naštěstí to přešlo...
    Podle fotek tě známe - máš svůj styl a jsi elegantní dáma. příběh má tedy dobrý konec.
    Užij si sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní21/1/23 08:34

    Inko, to byla tenkrát za našich mladých časů móda, viď ?A já měla stejné vlasové starosti jako ty a tu p. slámu taky😅 Vlasy jsem měla sice husté, ale zase jemné a nepoddajné, že se nedaly vůbec zkrotit. Záviděla jsem všem ostatním jejich krásné kštice😁😁 v průběhu let se mi nakonec zklidnily a já byla spokojená do té doby, než jsem chytla 2x covid a jak píše Helenka- bylo mi “ouzko”, když jsem viděla, jak mi vlasy padají. Takže jsem nasadila kúry- tonikum a doplňky stravy a vše je zase ok. Ta vlasová gumička je zajímavá a ty jsi kočka s ní i bez ní. Měj se hezky, odpočiň si a užij si víkend. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní21/1/23 09:15

    Inko, Tys mě opět rozesmála, také jsem 2x v životě byla na trvalé a taky jsem byla jak beránek a hned to šlo pod vodu..... Teď díky covidovém uzavření všeho jsem vlasy nechala růst a tak 2x do roka mi je kadeřnice zarovná a mám klid. Ale musím napsat, že když u nás spala nedávno vnučka Ema, šla do koupelny a tam našla ve skleničce dědovy zuby..... to bylo tedy něco......a děda jí řekl, že až vyroste, bude je mít taky takové, že to je kouzlo. A co se nestalo......Ema byla někde na návštěvě a tam říkala, že děda má kouzelné zuby, že si je může sám vyndávat a ani ho to nebolí. Z totálně zafoukaných zasněžených Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Inko, odkládací vlasy jsou skvělý, pobavilo... ☺ Já mám sice vlasy husté, ale tím pádem zase trpí pokožka hlavy, protože když je neprostřihávám, tvoří se mi na pokožce boláky, jak kůže "nedýchá"... navíc mám barvu přirozeně černou, což znamená, že už deset let šedivím po celé hlavě a nechápu, proč mi teď vlasy rostou tak zbytečně rychle... musím je co 3 týdny barvit, protože ve 43 letech šedivá být prostě ještě úplně nechceš... ☺Měj se krásně, zdraví Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní21/1/23 10:27

    Lezarts

    Jak Ti rozumím! Já mám stejný problém, přirozená blondýna a v celé mé rodině, kde má každý na hlavě porost, jako rohožku, působím jak pětivlasá plešana😁Ale našla jsem fígle, sice mi Covid ještě probral moji “kštici” , ale trvalá to naštěstí vylepšila! Díky za nové technologie!
    P.S.
    Omlouvám se za první vzkaz, nějak se mi to zamotalo, inu blondýna😉

    OdpovědětVymazat
  6. To je tak dobře, že jsi se sem vrátila. Pobavila jsem se u Tvého příspěvku a komentář Oliny z Jizerek mne dorazil. :-)
    S vlasy nějak velký problém nemám. Zdědila jsem po taťkovi husté vlnité vlasy a abych pravdu řekla, tak jsem s nimi celkem spokojená. Jen ty šediny se objevily- taky dědičně- dost brzy. Barva to spraví, ale kvalita vlasů trpí.
    Měj pěkný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že trvalá byl mor naší generace :). Já si vždycky myslela, že mám vlasy po kvalitou a množstvím po tátovi (hodně a pevné) a brzy šedivím po mámě. Jenže s přibývajícím věkem se kvalita mých šedivých vlasů začíná blížit té mámině (málo a jemné). A mometnálně mám pocit, že mi padají fest. Zkouším nějaká séra, tabletky (po těch sice vlasy rostly rychleji, což nechceš, když se barvíš, ale ne víc, co do množství), ale tuším,že příčina trochu bude i ve stresu (což mi potvrdila kadeřnice, že vliv to mít může). Aspoň zatím nedávám zuby do skleničky ;-) (ale ono na to časem nejspíš dojde tavy - v tomhle je čas poněkud nemilostrdný).
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  8. Inko, moc hezký příspěvek, početla jsem si. Já jsem měla vždycky vlnité vlasy, takže trvalá mě minula. Měj pohodový zbytek víkendu.

    OdpovědětVymazat
  9. Inko, taky jsem mívala trvalou. Někdy jsem mívala účes kterému jsem říkala květák. Zkusím najít fotku a dám ji na svůj blog. Příčesek jsem kdysi nosila, měla jsem ho udělaný z vlastních vlasů. Někde bude ještě uložený na půdě.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.