pondělí 23. ledna 2023

PONDĚLNÍ KVĚTINOVÝ

 Přeji krásný pondělní den!

O tom, jak to letí, psát už nebudu...

byla bych jak kolovrátek...

Mám pro vás novinku!

Kromě mého pravidelného květinového pondělí,

budu mít ještě pravidelný pátek!

Teda, popravdě nevím,

zda zvládnu napsat hned v pátek příspěvek,

ale každý pátek budu mít rande :o)!

Ty z vás, které čekáte nějaké pikantnosti,

tak hned v úvodu hooodně zklamu! :o))

Už od začátku ledna randím se svým manželem,

se kterým jsme v prosinci oslavili už 40. výročí svatby.

Začalo to na konci prosince..

Manžel dostal před rokem poukázku do restaurace Pod věží

a jelikož jsme zjistili, že poukaz propadá,

tak jsme honem jeli na oběd..

Při té příležitosti jsme si uvědomili,

že jsme v této restauraci byli asi před sto lety:o)

a vše je úplně jiné..

Navíc jsme konstatovali,

že vlastně vůbec nikam nechodíme

a ani netušíme, jaké restaurace a podniky jsou v našem okolí.

A tu se zrodil nápad!

Hádejte čí?? :o)

Manželův ne, asi tak:o)!

........

Manžel v pátek nepracuje ( má to tak někdo štěstí)..

ani netušíte, jak mu to závidím ( o tom někdy příště)...

Každý pátek mě manžel vyzvedne ze školy 

a vyrazíme někam na oběd..

Rande s kyticí to není,

ale po 40 letech i společný oběd je událost..

Už jsme byli ve třech restauracích..

Tu první jsem nenafotila a ani jídlo si nevyfotila,

tak tam budeme asi muset znovu :o)).

Ty ostatní už si fotím 

a udělám si tady na blogu hezky přehled, jak se mi kde líbilo.

Snad se přede mnou nebudou majitelé restaurací třást¨

až je podrobím kritice :o))..

Já jsem ale pozitivní kritik,

tak se asi nemají čeho bát...

Musím vymyslet kritéria svého hodnocení

obsluha

doba čekání

útulnost prostředí

soukromí

prostírání

talíře, příbory

jídlo - chuť, servírování

pití

cena

toalety

..co ještě asi tak může vypovídat o dobrém podniku?

Když tak o tom přemýšlím,

tak manžel by měl jen jedno kritérium!

Chutná! - nechutná!

:o))

......

A teď zpátky od pátku k pondělí..

Kytka tohoto týdne je opět a stále stejný hyacint..

Jen místo v květináči skončil ve váze.

Lidičky on se mi v tom květináči rozjel na všechny strany

a nakláněl se tak moc, že se dokonce převrhl

a vysypala se hlína!

Tak to mě teda naštval!

Popadla jsem nůžky - šmik

a je ve váze...


A ta vůně! Vyvolává ve mně touhu po jaru a sluníčku

a přitom je zahrada plná sněhu..

Včera tu všechny moje vnučky bobovaly..

Užívaly si náš kopec u domu..

Přiznám se, že kdyby mi nebylo líto bobů, že prasknou,

tak jsem jela taky...

Cedulka s váhovým limitem 50ti kilogramů mi to však zakazovala...

Tolik kilo neshodím,

asi budu muset pořídit bytelné saně :o))





Vidíte tu radost ze zimy, ze sněhu?
To je krása..
umět se tak naladit na zimu mi už chybí...
asi by se mi líbilo zůstat navždy dítětem :o)

....

Užijte si krásný nový týden

a hlavně buďte zdraví!!

💓

Inka




10 komentářů:

  1. Anonymní23/1/23 21:49

    Tak to se těším na gastronomické příspěvky. Jsem totiž zvědavá)))) sníh byl nádherný , ale dneska už po něm není ani památky. Hezký týden Inko. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Inko, u nás byl sníh jen půl dne a na sáňkování to rozhodně nebylo. Měj pěkné úterý.

    OdpovědětVymazat
  3. Inko, ty prostě nezklameš! Děkuji za parádní fotky a těším se na reportáže z vašeho randění - skvělý nápad!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. To budou bezva páteční příspěvky, dobrý nápad.
    Já si hyacint ještě nekoupila, jen o tom stále mluvím. V sobotu a v neděli bylo u nás pěkně bílo, ale včera už se sníh vytrácel a dnes už je to zase bída. Pár dní opravdové zimy by se mi líbilo. Ale nevím, nevím....
    Měj se hezky a přeji klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Inko, to je prima nápad! ☺ A hlavně je to krásný a romantický! Člověk si to má dělat v životě hezký! Těším se na nové příspěvky! ☺ Mimochodem - máme podobné boby (červené) a zvládly jednu jízdu i se mnou, tak neměl obavy... já jsem při prvním sněhu té jízdě z kopce neodolala...☺ Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to opravdu těším na hodnocení restaurací. Je v tom i profesní zájem, mohu poradit - hodnotí se např. i viditelnost nabídky před restaurací i v restauraci, viditelnost restaurace z dálky a samozřejmě u obsluhy je mnoho bodů k hodnocení (mohu dodat) :-). Užijte si společené obědy!

    OdpovědětVymazat
  7. Tady se krásně bobovalo! U nás v neděli také, naše mrně si prvně užívalo sníh... :-) Přeji krásný zbytek zimy :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní24/1/23 20:11

    Lezarts

    Mám ráda sníh, ale na horách😁

    OdpovědětVymazat
  9. Inko, to je hezká nová tradice. Budeme to muset zavést taky - i když jsme spolu teprve 31 let.
    Pokud jde o hyacint, tak mi někdo poradil, abych doma už skoro nezalévala. Že sice vykvete, ale stonek se mu nevytáhne do výšky. Tak to takhle praktikuji a řekla bych, že to fuguje.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  10. Inko, během zimy bych také nejraději byla dítětem, to bych z ní měla radost. V mém věku to již ale tak není, ze zimy radost nemám, nebaví mne :-)))). Avšak za společné páteční obědy, či večeře, máte s mužem u mne jedničku! Ono vystoupit ze zavedených zvyklostí (obzvláště po tolika letech, my letos 44) je potřeba. My s mužem si již v posledních letech na výročí, narozeniny, svátky nedáváme dárky, ale jedeme do nějaké hezké restaurace na oběd či večeři. Máme již své oblíbené, kam se vracíme.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.