neděle 10. ledna 2016

BALKÁNSKÝ KOLÁČ

na který jsem dostala recept od Haničky se mi moc nepovedl..
Formu jsem měla větší 
a tak se mi trochu rozjel..
Navíc jsem zjistila, že mi chybí bílý jogurt.
Správná hospodyňka si ví rady 
a tak jsem ho nahradila tvarohem zředěným s mlékem..
Vy budete určitě šikovnější než já 
a tak tady je recept.

Co budete potřebovat:


sýrová náplň chutná výborně..
měla jsem chuť ji sníst jen tak:o)







Suroviny:

300 g balkánského sýra
1 stroužek česneku
2 vejce
2 lžíce bílého jogurtu
sůl
mletý pepř
275 g chlazeného listového těsta
2 lžičky rozpuštěného másla na potření
cherry rajčata




Potřebujeme:
Kulatou zapékací mísu či dortovou formu.


SÝROVÁ NÁDIVKA
Do mísy nastrouháme balkánský sýr a jeden stroužek česneku, přidáme dvě vejce a dvě lžíce bílého jogurtu, ochutíme pepřem a špetkou soli. Důkladně promícháme.

KOLÁČ
Na pomoučený vál rozložíme plát listového těsta. Po delší straně ho rozkrojíme na tři stejné části. Do středu každé části navršíme po celé délce sýrovou nádivku. Okraje těsta můžeme potřít rozehřátým máslem. Každý plát těsta srolujeme do tvaru dlouhého válce a konce uzavřeme, aby nádivka nevytekla. Kulatou zapékací mísu vyložíme pečícím papírem a připravené záviny z listového těsta vložíme do kulaté zapékací mísy do tvaru šneka. Koláč můžeme potřít rozpuštěným máslem a ozdobíme na plátky nakrájenými rajčátky. Pečeme v předehřáté troubě na 220 °C asi 30 minut.



a malá večeře je na světě..




Tak pokud zkusíte, tak dobrou chuť!

...
A prosím Vás, necukrovat!
Já, jak jsem zvyklá pocukrovat štrůdl, 
tak jsem málem pocukrovala i tento koláč..
v poslední chvíli jsem si uvědomila, že blbnu:o)!

...
Krásný večer
a třeba se sklenkou vína v ruce..
Inka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.