úterý 31. března 2015

EXKURZE DO PĚNČÍNA

Závěr včerejšího příspěvku mi vyšel na 100%.
Slova, modlím se, aby nepršelo, opravdu byla vyslyšena!
Nepršelo..
Sněžilo, chumelilo, kalamita na silnicích hotová..
Navíc směr Podkrkonoší - Turnov, Železný Brod opravdu nahrával hooodně zasněženým silnicím..
Musím napsat, že při předjíždění stojících kamionů, které nevyjely kopce a zůstaly viset, mi nebylo úplně nejlépe..Plný autobus dětí ...Naštěstí šikovný řidič dojel do cíle, i  když skoro s půl hodinovým zpožděním, ovšem bez újmy..
A tak začala naše výprava po výletním areálu Pěnčín.
nevím, zda to znáte , ale my začínáme skoro vždy na WC:o))

i koulovačka byla


Představy zvířátek pobíhajících po zelenající travičce se nevyplnily, všude kolem sníh a tak došlo i na koulovačku..Děti jen říkaly, proč tohle nebylo v zimě..Nedokázala jsem jim odpovědět..
Zahájili jsme prohlídkou provozu, kde jsme se dozvěděli, jak se korále vyrábí, co je vše potřeba než vyleze krásný naleštěný korálek..




Bylo tam pěkně vedro a příšerný hluk, takže musím konstatovat, že i žáci mé třídy, jsou proti tomuto hluku téměř tišší jako myšky:o)..

Poté jsme shlédli film o kozí farmě , o zvířátkách na zelenající se travičce a venku nepřestávalo chumelit..


Další aktivitou byla ochutnávka kozích sýrů a ač někteří nechtěli, tak nakonec myslím ochutnali všichni..Znáte to, lavinová reakce, stačí pár dětí, které sýry vychválily a všichni už ochutnávali..
Ochutnávka byla z různých ochucených kozích a ovčích sýrů s bylinkami,česnekem ataké ze salámů a klobás..ty do nich padaly:o)..Děti si mohly nakoupit.. 
Také jsme viděli, jak se takové sýry vyrábějí.

Odtud jsme se šli podívat do kozí farmy a že koz tam bylo požehnaně. Musím napsat, že kozy byly vzorně opečovávány a byly krásně čisté...sice to úplně nevonělo, ale mysleli jsme si, že to bude horší..navíc tam nesněžilo a tak jsme si je důkladně prohlédli..

Nevím, zda je koza mlsná, ale zvědavé jsou určitě:o))







toto je moje favoritka..koza modelka:o) Byla si vědoma, že je krásná a jiná:o)
Dozvěděli jsme se, že kozy a žraloci jsou jediná zvířata, která nikdy neonemocněla rakovinou...
proto prý i výrobky z kozího mléka jsou neskutečně zdravé..
----

Byl tam také osel.



Když jsme vyšli ven, přivítala nás housata a nedaleko krásné husy..








Také nám šel naproti krásný páv. Bohužel se nám neukázal v plné kráse, ale i tak se pěkně pyšně procházel..






pak diskutoval s kohoutem..o čem asi?:o))

Kdopak z nás je asi hezčí?


Nakonec jsme šli do korálkové dílny, kde si každý vyrobil krásný náramek. Někteří pro sebe a jiní pro maminky..i já mám svůj krásný..Každý žák vybral jednu kuličku a navlékl mi ji na drátek..mám moji školní Pandoru:o).. a je krásná..jen jsem ji zapomněla ve škole, tak vám ji ukážu někdy jindy..





Po výrobě náramků se děti vrhly na nakupování a tak nevím, zda budou mít rodiče radost, protože utratily, co se dalo..doma se to asi promění v korálkové dílny..Kapesné však bylo na zvážení rodičů a tak snad vědí:o))...

I já si koupila ..hotový drahokam! Když se podívám skrz na mého muže,není jeden,  mám jich hned několik:o)))..Je to výhra?:o))
Hotový poklad!
:o)






Cesta domů už naštěstí byla po mokré silnici, protože se sníh proměnil v déšť a tak jsme v pořádku dorazili zpátky do školy..
----
Jako děti jsme zpívaly..sláva,vlasti, výletu, nezmokli jsme už jsme tu...
Tak tu jsme si nezazpívali, ale já byla vážně ráda, že jsme  si to krásně užili
 a všichni jsme živí a zdraví..
Jinak mohu areál Pěnčín jen a jen doporučit. 
Byli vstřícní, milí a děti si to užily..

náš zámek nás přivítal krásně sluníčkově..
jen zůstala hromada sněhu uprostřed nádvoří naší školy..

------
Mějte krásné odpoledne 
a já jdu odpočívat:o)
Inka
----
stránky výletního areálu Pěnčín

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.