Učím matematiku profesora Hejného
a matematiku od té doby " miluju".
A to doslova a do písmene.
Díky této matematice se mi ukazuje svět čísel úplně v jiném světle.
Přiznávám, že tato věda nikdy nebyla mým favoritem,
spíš naopak.
Na gymplu jsem ji dokonce nenáviděla.
Musím napsat, že občas řešíme tak složité úlohy,
že bych je před pár lety nedala.
Dnes je řešíme, děti mají na to své metody,
které pak společně posuzujeme,
která je nejlepší,
které řešení je správné,
kdo má či nemá pravdu
...
V pátek jsme hráli o matematice hru NIM.
Znáte?
Pravidla hry
jedná se o hru pro 2 hráče
Ve hře NIM hráči postupně odebírají sirky a ten, který odebere poslední sirku vyhrál/prohrál (záleží na variantě hry). My si popíšeme hru, ve které je více hromádek sirek a každý hráč může z jedné hromádky odebrat od jedné do všech sirek. Vítězem je pak hráč, který odebral poslední sirku (viz dále).
Poznámka: další častou variantou hry je jedna hromádka sirek, ze které hráči při každém tahu odebírají 1-3 sirky.
Poznámka: další častou variantou hry je jedna hromádka sirek, ze které hráči při každém tahu odebírají 1-3 sirky.
My jsme místo sirek používali kostky,
které jsou dokonalé tím,
že nedělají žádné rušivé zvuky.
(žehnám výrobci:o)))!
Upravená pravidla byla tak, že mohli odebírat jen 1 nebo 2 kostky,
výsledky si zapisovali
a postupně přidávali kostky.
Začínali na 8 kostkách až do 25 kostek.
Vidíte to zaujetí?
A to mě baví!
Mějte krásný den
Inka
💓
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.