pátek 18. listopadu 2016

TROCHU RETRO

Venku je pořád psí počasí.
Vlastně jsem přemýšlela, proč se říká psí počasí.
Psy máme přece skoro všichni rádi,
psí počasí ne.
Našla jsem toto:
Citace:


Psí znamená v přeneseném významu velmi často tolik co špatný, bídný; říkáme psí život, psí strava, psí dílo a p. Kněz Jan píše Janu Henrichovi ze Švamberka o psích kacířích (Archiv Č. 15, 70, r. 1495) a v staročeské divadelní hře Ruth (1604) spílá čert Kornifel Noemi a Ruth dokonce »psích vopic« (v. Flajšhans, Č. přísl. II, 311). Toho významu je i rčení »ve psí býti, ve psí učiniti« a řada odvozenin jiných, peský, pesky (peskovati), psota (psotný, psotník), psovati atd. Psí počasí je tedy bídné, hanebné počasí, že by psa nevyhnal; v tom smysle utěšuje se také Čelakovského pocestný (Ohl. p. čes. 24), »ej, co já dbám na té cestě na psoty a sloty«. Není tu tedy třeba hledati vlivu cizího. Zato výraz »to je pro kočku« je zřejmý překlad německého rčení »das ist für die Katze«, neboť v představivosti naší nemá základu. Autor kritiky slov v »Národních Listech«, který tato dvě rčení »psí počasí« a »to je pro kočku« učinil předmětem své úvahy, užil druhého rčení zajisté jen proto, aby se dobral svého vtipu. A z nouze o vtip napáchalo se již mnoho zlého.

Proč píšu o špatném počasí?
Protože zabavit dvě malé treperendy, dá dost práce.
Naštěstí jsou chvíle, kdy si najdou zábavu samy
a bavíme se my.
Tak jako včera večer,
kdy přivezly kočárek s Pepíkem
a Anička si zahrála na maminku a Emičku převlékla za Pepíka.


a Pepík zůstal nahatý..


Pepíkovi je už asi 95 let,
sice jsou na něm vidět už známky stáří,
ale pro nás je pořád fešák!
Jen pro zajímavost,
Pepík je Francouz!
To se pozná podle jeho šarmu:o))!






 pečlivá maminka

 se po chvíli změnila taky v miminko,
navlíkla na sebe kabátek, který byl mého muže.
Měl ho na fotografii, když mu byl 1 rok.
Teď v něm sedává Pepík v kočárku.


I Anička se narvala do kočárku.
Je to můj kočárek na panenky,
jak já jsem si ho užila,
byla jsem panenková holka.
Panenky byly velkou součástí mého života,
slavily svátky, narozeniny,
spaly se mnou v posteli,
teda na střídačku
/nevešly by se:o)/


Spousta věcí se vyhodilo, ale kočárek i mé panenky zůstaly.
Mám radost..
Přes vnučky se mi vrací mé dětství..
...
Mějte krásný páteční den 
a radujte se z maličkostí..
Třeba z pár minut ticha, které si člověk vychutnává,
když právě holky chvilku mlčí:o)))..
....
Inka
💓

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.