sobota 30. března 2019

NEVÍTE

proč mám poslední dobou pocit,
že všechny dny jsou hektické?
že někdy večer tzv. "melu z posledního"?
Padá na mě jarní únava?
...
Tento týden byl Den učitelů
a já se hrdě hlásím,
že patřil i mně.
Svou práci miluji,
ale mít možnost odejít do důchodku,
což bych kdysi  už mohla,
bych i možná zvážila.. :o)
( teď nezvážím, protože si ještě pár let počkám! )


...
Má pracovní doba není pravidelná,
ale věřte mi, že strávím v práci tolik času, 
že by tomu ani jeden nevěřil.
Jsem snad neschopná? :o)
Tak například tento týden :
pondělí - do školy v 7 - domů 16.00
úterý do práce v 6.30 - domů , světe div se už ve 14.00 doma
středa - do školy7.00 - domů v18. 30 - beseda v MŠ
čtvrtek - do práce v 6.30 - domů v 17. 30
Den učitelů je fajn, my vždycky se sborem připravujeme vystoupení 
pro naše bývalé kolegy,
kteří jsou na zaslouženém odpočinku.
Fakt jsem jim záviděla..
po vystoupení sboru je s nimi posezení 
a vzpomínání.
Prima den, ale ta únava potom...
pátek - do práce v 7 hodin - domů v 16.00
...
Nepíšu to proto,
aby mě někdo litoval,
jen možná pro představu,
že mnohé z nás neodcházíme se zazvoněním:o)..
...
Nedávno jsem viděla krásný vtip,
no, on to vlastně ani vtip nebyl.
Byla to moje realita.
" Učitel - je jediné povolání, kde se krade doma a nosí do práce!"
...
Jo, jinak musím napsat, že jste měli pravdu!
Už jsem zase začala bláznit
a plním doma obývák věcmi na jarmark.
Tvořit, je totiž moje jediná šance večer neusnout :o).
Takže už mám pár zajíčků, několik domečků, do toho se tu válí korálky,
šití ptáčci, polepená vajíčka
a vajíčka patchworková.
Určitě se víc než 14 dní nebudu nudit!
...
Možná i proto malinko nestíhám psát blog,
ale stíhám vás číst..
….
Je pátek, půlnoc..
Začíná víkend
a já jdu spát.
Těším se na chalupu, na sluníčko
a na zahradu.
..
I Vy si krásně užívejte!
Inka
💓


7 komentářů:

  1. Inko, asi je to pravda, když se říká, že učitel není povolání, ale poslání, viď?! Já ve školství nepracuju, bez mučení přiznávám, že bych na tu tlupu asi neměla nervy. No, času v práci trávím taky hodně, ty tvé hodiny jsou u mě v podstatě taky běžné, kolikrát si říkám, že už toho mám fakt dost.... Jenže, do důchodu mám ještě taaaak daleko....
    No, snad nám s jarním sluníčkem vjede do těla nová energie :) Mně zatím vjela, a to opakovaně, do těla jen viroza. Ležím už po druhé....
    Měj se pěkně a těším se, až nám ukážeš výrobky na jarmark :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. No, k hodinám pracovním se vyjadřovat nebudu. Ve školství jsem roky pracovala, dobře vím, že s posledním zvoněním to ani nekončí... Jenže ono to ani jinde není jinak.
    Inko, užij si víkend! Moc se těším na tvé výrobky na jarmark!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Tatínek také pracoval celý život jako učitel a vždy jsem se divila, že pro mne nechodí dříve do školky, když třeba končila poslední hodina 12,30. :-) Když přišel dříve, tak aby mne vzal na kroužky, které ještě vedl, ale to mne bavilo, protože jsem byla se staršími dětmi a připadla si hrozně důležitá, že mého tatínka tam musí všichni poslouchat. :-)

    Ráda na to vzpomínám i na tatínkovo varování, že nikdy se nesmím stát učitelkou, protože je to náročná práce, kterou nikdo nedocení a když by mne nebavila na 100%, tak bych jen trpěla.

    Krásný den a snad vyjde i prosluněný víkend. Teď máme v Písku 1°C a hustou mlhu.

    OdpovědětVymazat
  4. Inko, budu se opakovat, ale tvoje povolání je vlastně posláním a ty ho miluješ. Věnuješ mu víc, než musíš a to musí bavit. Měj pěknou sobotu, vypadá to, že bude slunečná a odpočiň si.

    OdpovědětVymazat
  5. Mne moje práce baví, ale kdyby se nezměnil věk pro odchod do důchodu, tak bych o něm možná uvažovala (třeba v kombinaci se zkráceným úvazkem). Nějak mám pocit, že míň stíhám než kdysi... Ale "po novu" mi ještě pár let chybí.
    Krásný víkend na chalupě a odpočiň si.

    OdpovědětVymazat
  6. Vím, o čem mluvíš. Učím 7 hodin týdně, dělám logopedii, pg. intervenci a doučování a zbytek trávím v kanceláři. Administrativa bují dál... ani se neptej, v kolik chodim domů. Někdy mám i dvanáctku:-( a vůbec si nemyslim o sobě, že bych byla neschopná.
    Máme 750 dětí, 80 zaměstnanců...takže kolos, který se musí papírově a duálně elektronicky zpracovat a papírů stále přibývá.
    Ale jsem ráda, že je to práce jinak tvořivá. , radostná a že mě ještě stále po 32 letech baví a naplňuje.

    OdpovědětVymazat
  7. Inko, jak se psalo přede mnou, povolání učitelka/učitel musí být prostě poslání a když to někdo má jako povolání, hned je to poznat a děti to vycítí nejvíce. Ty patříš jasně mezi ty, co svou práci milují a věnují jí tolik svého volného času. Je znát, že učit není jenom tvá povinnost. Vždyť když vidím jak zdobíš před každým zářím svou třídu, jaké máš připravené různé pomůcky pro děti, co vše doma ve svém čase tvoříš pro jarmarky - klobouk dolů!
    A únava je to JARNÍ - semílá mne také :o)).
    pa Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.