čtvrtek 28. dubna 2016

BYLINKY

Pokaždé, když jedeme z Poděbrad, tak se zastavujeme v zahradnictví.
Nedovedete si představit, jak vypadalo auto, ve kterém jelo 5 ženských ověšených květináči.
Sotva jsme se vešly,plné květinové auto.
A co jsem si dovezla já?
Bylinky.
Tentokrát 
-medvědí česnek, snad mi přežije :o)
-oregano
-máta peprná 
-citronová verbena ( nádherně vonící)
-aztécký cukr ( o tom jsem nic moc nevěděla), a tak jsem si našla informace.

Aztécký cukr Lippia je už po staletí užíván obyvateli Střední Ameriky a Karibské oblasti. Listy vydávají silné aroma. Je vhodný při redukční dietě,proti kašli,nemocným průduškám.
Aztécký cukr Lippia je už po staletí užíván obyvateli Střední Ameriky a Karibské oblasti. Listy vydávají silné aroma (obsahují hernandulcin - 1000 x sladší než cukr) a jsou sladší než je tomu u známé stévie a používají se ke slazení čaje a jiných nápojů.
Rostlina je také dekorativní v závěsných květináčích, koších a truhlících, protože vytváří krásné převisy. Pěstujeme ji jako přenosnou rostlinu, od jara do podzimu na slunečném místě v zahradě. Při prvním poklesu teplot v říjnu ji přemístíme do bytu na světlé místo,kde přezimuje při pokojové teplotě, ale bez problémů toleruje i teplotu 8 - 10°C při mírné zálivce. Na jaře doporučujeme obměnit substrát, který by měl být propustný, hlinito-písčitý. Vzhledem k bujnému růstu hojně zaléváme a přihnojujeme po celou vegetaci.
Použití:
Dále se přidává do salátů nebo rozmělněné listy se používají do moučníků, bábovek, buchet  apod. Ve Střední Americe je doporučována při léčbě nemocí průdušek a černého kašle.Aztécké sladidlo je vhodné pro diabetiky a na redukční dietu. Na zimu si listy nasušíme v létě.

česnek nádherně vykvetl

aztécký cukr

verbena citronová

máta a oregáno
Jelikož mám bylinky na okně v kuchyni a jsou mi blízko na dosah, 
tak stále uždibuji..
Připravuji chutné svěží nápoje




Tak na zdraví 
a mějte krásný večer!
Inka



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.