čtvrtek 21. dubna 2016

PŘESTÁVKY

Není to tak dávno, řekněme po Vánocích, 
kdy přestávky v mé třídě velmi utichly.
Ano, je to tak, o přestávkách bylo  ticho 
a děti se soustředily na své dlaně, 
ve kterých držely mobilní telefony
a s nimi různě cvakaly, klepaly apod.
Mohlo by se mi to líbit, ticho, klid,
ale opak je pravdou.
Pocit, že dítě čeká na přestávku, aby mohlo vytáhnout mobil
a hraje a hraje, mě spokojenou vážně neudělal.
Společně s rodiči po třídní schůzce jsme to zatrhli a rodiče mi byli oporou.
Za chvíli by totiž děti mezi sebou přestaly komunikovat
a stávaly by se závislými na hraní her.
Já proti hrám nic nemám.
Víte, že jsem popisovala, jak si občas ráda zahraji solitaire,
ale co je moc, to je moc.
Navíc existují hry, které se dají hrát společně
a proti těm o přestávkách vůbec nic nemám.
Pexeso, kvarteta, skákání gumy, překládání vlny na rukách, 
to všechno se zpátky vrátilo k nám do třídy.
A nyní si o výtvarné výchově vyrábíme svoje hry.
Děti z toho mají radost 
a já se už těším, až si je budou ve třídě hrát.
Budou u toho komunikovat,
smát se nebo i zuřit z prohry,
ale nebudou jen závisláci na mobilu.
...
Zdá se, že jsme mobilovou mánii v naší třídě zahnali:o)
a já mám radost!

Naše hry:


















Musím napsat, že kreslení her děti chytlo 
a při práci přemýšlely, 
jaká pravidla budou tvořit.
Překvapil mě opět svou velkou fantazií.
Hry podlepíme 
a kdyby je někdy nebavili,
tak je věnujeme do školní družiny.
Každopádně se už děti těší,
až poprvé hodí kostkou
a hry u nás ve třídě ožijí.
...
Mějte krásný večer..

Inka




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.