pátek 15. dubna 2016

ZÁVISLOSTI I.

měla jsem od mládí sklony k závislostem.
Pravdou je, že jsem si je vždy vytvářela sama, nehledě na své okolí.
Byly doby, kdy mě kamarádi lákali,
abych začala kouřit,
odolala jsem,  protože já nemusím dělat to, co ostatní.
----
A pak před maturitou, úplně sama, jsem na půdě našeho domu,
  potajmu, začala koketovat s cigaretami sama.
Vůbec si nepamatuji důvod.
Ale stalo se, já podlehla vábení kouřového dýmu 
a postupně se stávala kuřačkou.
 ......
Můj přítel, spolužák neměl rád, když mě viděl s cigaretou 
a tehdy řekl, tak když si zapálíš ty, tak si zapálím i já.
Myslel si, že mi to bude vadit.
Mně to nevadilo vůbec, ba naopak:o).
/Navíc, teď vůbec nikoho nechci nabádat ke kouření,
ale představte si, že s cigaretami odešly jeho alergie, kterými trpěl./
..........
Asi rok po maturitě jsem vyměnila cigarety za těhotenské bříško.
Přestala jsem kouřit s tím, že navždy.
...
Nestalo se.
Po mateřské jsem začala dálkově studovat
a všechny spolužačky holdovaly kouření.
Nevydržela jsem a začala znovu..
....
Další bříško - přestávka - další studium - a nanovo.
....
Přestože jsme s manželem( bývalým spolužákem) nekouřili nikdy před dětmi,
 často jsem od nich slýchávala:
"Mami, nekuř!"
....
Jednoho dne, kdy mi pořád nedaly pokoj
jsem slíbila, že v den, kdy dodělám státnice,
 přestanu.
Děti mi musely slíbit, že oni nikdy nezačnou, a pokud ano, začnu znovu.
( malinko jsem vydírala:o).
..
Psal se rok 1998, byl 5. únor a já ukončila studium.
...
Ten den si budu navždy pamatovat, protože to byl den,
kdy jsem opravdu naposledy o půlnoci kouřila poslední cigaretu.
zdroj Google

...
Od té doby nikdy!
..
Jsem na sebe pyšná!
...
Víc než na studium!
....
Jak jsem to dokázala?
Všem jsem rozhlásila, že přestávám 
a nikdo mi nevěřil.
To mě naštvalo,ale zároveň vyburcovalo k tomu, 
že to dokážu!
...
Dokázala jsem opustit svou závislost,
abych postupně nacházela nové:o).
Ale rozhodně už ne tak nezdravé:o)!
(mimochodem i blog je mou závislostí:o)
...
A z čeho mám radost největší?
Moje děti dodržely, co slíbily!
Ani jeden nekouří.
...
Co by mi udělalo ještě velikou radost?
Kdyby i můj muž pochopil,
že mu to nic nepřináší
a ponechal si jen svou závislost na hokeji.
...
O závislostech budu ještě pokračovat,
ale až příště.
...
Kdo dočetl až sem,
tak o sobě přemýšlejte:o)?
..
Nemáte závislost na čtení?
:o)))))
Pokud ano, 
tak já jsem za ni vděčná a děkuji, že mě čtete!
...
Krásný víkend Všem!
Inka



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.