úterý 5. ledna 2016

ZIMNÍ VEČERY

 přichází velmi brzo,
to ví každý.
Nikdo však neví,
že pro mě, když dorazím domů z práce
nastává přímo noc.
Ano, nedělá mi vůbec žádný problém jít v půl 5 spát.
Přiznám se a mnozí mi budou závidět,
že nemám vůbec žádný problém zavřít oči a v mžiku být v limbu.
.........
 Jakmile jsem to slovo dopsala, tak jsem si uvědomila, 
že vůbec nevím, proč se to slovo používá a co znamená.
 Přečetla jsem si to a už v limbu nikdy nebudu! 
....
Vysvětlení:

Zvláštní myšlenku pro heslo limb najdeme už v Jungmannově slovníku. Píše se tam, že limb jest prostor mezi světem a peklem. Toto se vyskytuje i v prvním Slovníku spisovného jazyka českého. Když tedy o někom ospalém, spícím, mrtvém či o něčem zničeném, zkaženém řekneme, že je v limbu, chceme tím říct, že je jakoby na cestě z tohoto světa, že už směřuje do pekla, že je v předpeklí. Takže přísně vzato spojení být v limbu by se mělo užívat jen pro lidi nehodné, do pekla patřící. Osoby směřující do nebe by v limbu být nikdy neměly. 
........

Já rozhodně při spánku nemám pocit pekla. 
Naopak většinou se mi v podvečer zdají samé příjemnosti..
I když možná nějaké hříchy mám nebo jsem měla,
 ale jestli je to na peklo...
hmm...
mám o čem přemýšlet.
...
To jsem ale psát nechtěla..
Jen to, že jsem schopná klidně na hodinu,
někdy i na dýl usnout.
Pak se probudím a normálně funguju..
Dokonce mám i víc energie.
Pravdou je, že chodíme s manželem spát dost pozdě.
Leckdy až po půlnoci.
Rozdíl mezi námi je ten, že já vstávám před šestou 
a manžel může vyspávat do kolika chce. 
....
Mé večery patří ručním pracem, počítači - blogu
a Vám:o)..
.....
A k příjemnému večeru patří i něco na zub a dobré pití..


Tuto konvičku jsem dostala od dcery k Vánocům..
právě v ní je čaj " Balzám na nervy"..
složení- levandulový květ, meduňka, mučenka,máta peprná
........
Čtu dále:
Působí proti nespavosti - to nemám..
Odstraňuje nervové napětí - to necítím..
Podporuje hormonální vyrovnanost...že by? :o)
........
Ale chutná dobře:o).
Navíc je to vánoční dárek od mé žačky,
která je dost živá 
a možná bude i hůř, tak mě připravuje:o).
Přesto musím napsat, že ač je velmi živá,
 tak umí být neskutečně milá
a mám ji moc ráda a ona mě. 
To posuzuji podle toho, že když upeče, tak mi přináší ochutnávku.
A dnes to byl vynikající rohlíček plněný balkánským sýrem s česnekem..
Snad mi dá i recept,
protože to byla mňamka:o)!
...Musela jsem se smát, protože mi začala vyprávět, že maminka chtěla vyhodit kuchařku z Lidlu
a ona, že prý řekla, tak to tedy ne
a vzala si ji. Pak našla recept
a ještě večer upekla..
Podle toho, jak mi popisovala postup ,
nemám nejmenší důvod jí nevěřit.
Ve svých 9 letech je to už malá kuchařka.



A ještě vitamíny na náš stůl..


a teď do ruky háček
a spokojenost je na místě..
Z televize na mě kouká 
Statečné srdce..
a zní libá melodie..
...
Krásný večer 
i Vám!
Inka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.