čtvrtek 16. května 2019

EXKURZE

Nevím čím to je,
ale nějak moc mi ty dny letí
a já nestíhám ani psát.
/jestli to nebude ale tím,
že jsem teď dva dny byla zmrzlá jako rampouch
a když jsem přišla domů, 
tak jsem hupsla do peřin
a už se mi vůbec nic nechtělo./
---
V úterý jsem se svou třídou jela na exkurzi
na farmu Pěnčín.
Jedná se o kozí farmu,
ale je zde také sklářská dílna
a výrobna korálků.


...
Celá exkurze začala v korálkové dílně,
kde si všichni vyrobili z korálků náramek.
I já :o).
Musím napsat, 
že některé děti mají vážně vkus 
a vyrobily krásné..
Někteří krásně začali,
ale pak už je to ke konci nebavilo 
a konec náramku doplnili co největšími korály,
aby jim to nedalo tolik práce :o).
Musím napsat,
že být dítě,
tak sama nevím,
jaké korálky si vybrat.
Ach těch tvarů,
těch barviček.

...
Navlékání a dílnička trvala celou jednu hodinu.
...
V 10 hodin už na nás čekal vláček
a my vyrazili do Kittelovu areálu na Krásné.


  Projížděli jsme krásnou krajinou...
jen ta zima nám nějak nedovolovala víc se kochat těmi panoramaty:o)
..
Zde se nás ujala průvodkyně
a zasvětila děti do tajů doktora Kittla.
Děti nejvíce zaujal kostel,
který má schodiště s 28 schody, po kterých se může chodit jen po kolenou
a když vylezeš až nahoru,
tak všechno zlobení je ti odpuštěno.
Mnohé by musely lézt dost často:o)).
Kostelík je to moc krásný.





...
Jízda otevřeným vláčkem by taky byla moc fajn,
kdyby bylo jiné počasí
a ne jako v úterý.
Mně se navíc rozbil jezdec u bundy,
a tak mi byla zima o to větší.
Jako na potvoru jsem o víkendu všechny zimní bundy
uložila do skříní do pytlů
a vycucla z nich vzduch.
Přijeli jsme v 11 hodin zpátky na farmu 
a vážně mám byla zima.
...
Naštěstí nás průvodce vzal do výrobny korálků,
kde nám ukázal, jak se korálky vyrábí.
Jelikož tam byly pece,
tak jsme se i zahřáli.


...
Pak ještě následovala prohlídka sýrárny
s ukázkou, jak se vyrábí z mléka sýry.
Děti se hlavně těšily na zvířátka.
Viděly husy, kachny, páva, krocana,
oslíka, lamy alpaky,
pořádného kance
a hlavně spousta koz
a ovcí.









...
Nakonec došlo i na nákupy,
což mají děti ze všeho nejraději
a nutně potřebují utratit své kapesné.
Mnohé ale myslí na své maminky, tatínky
a sourozence.
Což je fajn.
..
Z farmy jsme odjížděli po 1 hodině
a byli jsme rádi,
že nasedáme do vyhřátého autobusu.
….
Ve středu jsme byli "pro změnu" celý den také venku.
Zažili jsme den s IZS,
ale o tom až příště.
..
Přeji Vám krásný večer
a mějte se prima.
PS: Na víkend potřebuji už vážně teplo!
Jedu na dámskou jízdu na lázeňský víkend.
Tak mi držte palce,
ať to počasí vyjde.

Inka
💓



3 komentáře:

  1. Inko, v Pěnčíně jsme byli vlastně přesně před rokem... A bylo skoro léto!!!
    Snad to neodstůněš! Oteplit se trochu má...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Exkurze to byla pěkná i mne by bavila, ale to počasí k tomu zrovna moc nenahrávalo.
    Ale zvládli jste to. Taky potřebuji trochu venkovního oteplení. V pondělí jedeme s kamarádkami- též dámská jízda- na čtyři dny do Šindl.Mlýna. Bundu zimní uklizenou ještě nemám. :-)
    Měj se hezky|!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Inko do Pěnčína jezdím pravidelně pro kozí mléko,je tam nádherně:-)Krásný výlet jste měli.Moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.