středa 1. května 2019

ČARODĚJKY

Úmyslně píšu čarodějky,
protože na žádné večerní pálení čarodějnic 
jsme nešli.
Nijak mi to ale tentokrát nevadilo..
Večer s háčkem mi docela vyhovoval
a představa volného dne taktéž.
..

Ve škole jsem si s dětmi užila čarodějnic až dost.
Moc hezký projekt jsme si vypůjčila z " Veselé chaloupky"
a díky němu zjistila,
jak mám ve třídě šikovné děti.
Celý projekt je postavený na čtení
a hlavně jeho porozumění.
A musím napsat, že pro prvňáčky nebyl vůbec snadný,
ale dali to!
...
Na tabuli bylo celkem 10 obrázků čarodějnic.
Děti pracovaly ve dvojicích nebo trojicích.
Po celé třídě bylo rozmístěno 50 lístečků
s větami, které popisovaly,
jak která čarodějnice vypadá.
Děti musely zjišťovat,
zda má na hlavě klobouk či šátek.
Zda má kočku či nemá.
Zda se pohybuje na koštěti nebo ne.
Jestli má boty nebo je bosa.
Jestli má bradavici nebo nemá.




...
Věty nedávaly přesnou odpověď,
z nich musely děti vydedukovat,
jak to opravdu je.
Například: Na nohy jí fouká - znamená, že nemá boty.
Jde Líze pro mléko - znamená, že má kočku.
Nemá ráda zvířata - znamená, že kočku nemá..
...
Popravdě jsem si říkala, že to děti zkusí
a poté to společnými silami vyřešíme.
Ó jak jsem se mýlila
a jsem tomu ráda.
...
Vážně skoro na konci třídy umí číst,
rozumí tomu 
a ještě dokáží zaznamenávat do statistických tabulek.
( to si myslím, že se dobře učí v Hejného matematice,
ale i ve Slabikáři od Frause, kde se četlo pomocí barevných tabulek).


….
Přeháněla bych, kdybych napsala,
že to zvládli úplně všichni.
Někteří to ale jen nezvládli časově
a nestihli dočíst všechny věty.
Všichni ale porozuměli.
Hurrrááá!
...
Den začal pořádným čarodějnickým tanečkem..
a ukončili jsme ho pořádným čarováním.
Nikdo mi neuletěl
a všichni ze školy odešli jako lidé.
Žádné začarované myši, žáby ani netopýři 
z nás naštěstí nebyli.


Všichni nakonec vyhráli
-cvakací žábu, ktrá cvaká tak příšerně,
že stačila chvíle 
a musela zmizet v taškách :o)
/ chudáci rodiče:o))/
a pak ještě kouzelnou hůlku..

a tady už pravděpodobně začarovávají mě :o)
( taky jsem přežila)


….
A tak zase příští rok!
Doufám,
že i Vy všichni  jste zůstali 
neočarované, neproměnili jste se
a zůstanete pořád své, sví...

..
Přeji Vám krásný 1. máj,
odměňte se polibkem,
kdekoli 
a užívejte pohodové dny.


Inka
💓

PS: A moc děkuji všem,
které jste mi napsaly komentář v minulém příspěvku.
Jste holky zlaté!!

3 komentáře:

  1. Inko, dětem to moc slušelo. Moc hezké.
    Prima dny
    Katka

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to měly děti a i Ty hezké školní ,,čarodějnice". Taky jsem letos seděla doma i když u nás na našem kopci hranice s čarodějnicí připravená byla. A taky i město je pořádalo - jako každoročně. Nechtělo se mi ani tam :-).
    Hezký den, Inko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Inko, jen se kochám a moc a moc tě chválím! Ty jsi pro děti požehnáním! Ono číst se nakonec naučí každý, ale porozumět textu - to je problém i u výrazně straších dětí.
    Děkuji za nahlédnutí do vaší třídy.
    Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.