úterý 14. června 2016

DO TŘETICE

říká se, že do třetice všeho dobrého..
Já tedy ještě dnes napíšu a nafotím 
ÚTERNÍ KVĚTINOVÝ
A dnešní kytička je z chalupové zahrádky. 
Má nejkrásnější a nejmilejší pivoňka.
Bílá s nádechem lososové mi dělá doma radost..
Máte také rádi pivoňky?






A co je ještě nového?
Po roce a půl se mi vrátil do třídy žák Luky.
Vrátil se z Austrálie, ale ještě nám odjede.
Každému z dětí přivezl malou koalu,
do třídy veliké puzzle Austrálie 
a hlavně přivezl sebe!
Moc jsme se na něj těšili!
...
Trochu nám nerozumí, zapomněl psát psacím písmem
a některá slova přestal chápat.
Například jsem povídala dětem, že si mají v pátek přinést velkou tašku na výkresy.
Chvíli se na mě díval a pak povídal, 
vůbec vám nerozumím.
Zapomněl, co jsou výkresy.
Když se učil v Austrálii česká vyjmenovaná a příbuzná slova,
tak některá vůbec nechápal.
Maminka říkala, že netušil, co je myslitel
a ptal se, jestli je to něco jako dělitel:o)!
Nevadí!
Zato perfektně ovládá angličtinu
 a strčil by nás do kapsy se svou slovní zásobou!
...
Přivezl ukázat hudební nástroj Didgeridoo.
Je to termity vyžraný dutý kmen eukalyptu.

Legenda o objevení didgeridoo praví, že jistý aboriginský mladík rozdělával oheň a hledal suché dříví, nalezl však dutý kmínek eukalyptu. Když jej zdvihl, všiml si spousty termitůpobíhajících v dutině nalezeného kousku dřeva. Mladíkovi bylo líto upálit bezmocné tvory a chtěl je vyfouknout z dutiny, kterou si sami vykousali. Přiložil rty ke kmínku, ale při prvním vydechnutí vzduchu do dutiny se ozval zvláštní vrnivý zvuk, který sice termity nevyhnal, ale zato ukázal lidem cestu k jednomu z prvních hudebních nástrojů.




Tak mám nový zážitek,
 zkoušela jsem na tento hudební nástroj hrát.
Není to vůbec snadné 
a tóny, které vyluzoval tento nástroj po mém foukání 
vůbec nelahodily uchu:o))!
...
Mějte krásný podvečer
i večer a noc
Inka
♪♫♪♫♪♫♪♫

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.