sobota 17. října 2015

STAROMILKA

k něčemu se musím přiznat...
jsem prostě ze staré doby 
a pro mě svatba bez koláčků není svatbou..
Naši mladí jsou zase pro experimenty
a tak místo koláčků rozváželi s oznámením malé donutsy..
Nic proti tomu, ale ono jich stejně nebylo mnoho 
a já mám rozvětvenější příbuzenstvo
a tak jsem se na poslední chvíli rozhodla upéct koláčky sama.
A přiznám se, že nejsem žádný troškař.
To, co jinde dělá celá parta žen,
tak jsem se rozhodla udělat sama.
Jsem prostě blázen..
ale..
nic jsem nespálila:o)!
Ráno jsem absolvovala nákup,
trochu:o) másla, mouky, cukr...
a 2000,- byly fuč!
Nedalo se být úplně bez oběda,takže jsem nejprve uvařila 
a teprve pak se vrhla na pečení.
Tedy nejdříve jsem si připravila všechny náplně.
tvarohovou
makovou
povidlovou
ořechovou
jablečnou 
a šimlovou ( tu měl nejradši můj taťka).
Kolem půl 3 jsem začala dělat těsto
Nekynuté (půlroční) koláčky..
jestli vydrží půl roku, tak to opravdu nevím:o)),
ale musím napsat, že se těsto dělalo úžasně,
krásně se vyvalovalo 
a vůbec to šlo skoro samo..
Nejprve jsem chtěla dělat kuličky 
a do nich důlky, ale někdo napsal zlepšovák
a já jelikož jsem měla vše potřebné doma, tak jsem to využila.
Vykrajovátkem mi byl obal od Kinder vajíčka
a důlky se dělaly tou kulatou stranou obalu.
Musím napsat, že jsem zatím udělala jen z 1 a půl kila mouky.
Myslím, že by to i stačilo, ale já těch náplní udělala docela dost ¨
a tak zítra udělám ještě jeden druh.
svatební koláčky vázané jako šátečky.
Do nich dám hlavně povidlovou, tvarohovou, jablíčkovou 
a ořechovou náplň. 
Ty i totiž ještě zbyly.

a moje dnešní práce:
náplně,
krájené mandličky
( mimochodem, ty krájel manžel a pěkně u toho nadával:o)
ještě loupal ořechy, takže vlastně veškerá těžká práce byla na něm:o)!










Pro dnešek končím..
jsem spokojená, ale bolí mě záda..
Zítra dodělám koláčky,
chci upéct ještě preclíky  na svatbu 
a pusinky..
Další pečící reportáž bude tedy zítra..
Mějte krásný večer
a sladkou dobrou noc
( já sladkého mám dnes už nějak dost:o))
koláčková
Inka


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.